Pohjoismaiden johtava liikuntapaikkatoimija Unisport ostaa merkittävän osan Virklund Sportin liiketoiminnasta

Pohjoismainen täyden palvelun liikuntapaikkatoimija Unisport vahvistaa asemiaan ja ostaa merkittävän osan tanskalaisen Virklund Sportin liiketoiminnasta sekä varastosta konkurssipesältä. Unisport on liikuntapaikkojen ja liikuntapaikkavarusteiden markkinajohtaja Pohjoismaissa. Virklund Sport on merkittävä toimija Tanskan markkinoilla, missä yhtiöllä on 60 vuoden kokemus. Yritysoston ja yhdistetyn tuotevalikoiman avulla Unisport vahvistaa asemiaan Tanskan lisäksi koko Pohjoismaiden markkinoilla.

“Unisport toivottaa Virklund Sportin asiakkaat ja yhteistyökumppanit lämpimästi tervetulleeksi. Me palvelemme markkinoilla samaa asiakaskuntaa, ja yhdessä voimme nyt tarjota laajemman tuote- ja palveluvalikoiman asiakkaillemme. Yhdessä olemme vahvempia”, toteaa Unisportin toimitusjohtaja Mikko Kilpeläinen.

Unisportilla on vahvaa osaamista ja laaja tuotevalikoima liikuntapaikkojen palvelukokonaisuuksissa. Virklund Sportin liiketoiminta-alueet täydentävät sitä erityisesti korkealaatuisten sisätilatuotteiden ja -palveluiden osalta.

“Tanskan markkinoilla on lähivuosina lupaavat näkymät mitä tulee liikuntapaikkaprojektien määrään. Tavoitteemme on tarjota yhdistetyn asiantuntijuuden ja kokemuksen myötä entistä parempia tiloja ja suorituspaikkoja niin urheilijoille kuin katsojille. Jotta liiketoimintasuunnitelmamme etenee suunnitelman mukaisesti, olemme nimittäneet Stefan Anderssonin projektinjohtajaksi johtamaan Virklundin ja Unisportin integraatiota”, Kilpeläinen jatkaa.

Nyt ostettu Virklund Sportin liiketoiminta jatkaa toimintaansa osana Unisport Scandinavia ApS -yhtiötä Tanskassa. Virklund Sportin nimi säilyy kaupallisena tuotemerkkinä. “Yhtiömme on aina keskittynyt luomaan korkealaatuisia tuotteita tanskalaisten liikkumista varten. Olemme kannustaneet asiakkaitamme ja yhteistyökumppaneitamme toteuttamaan projekteja, jotka lisäävät liikkumista ja yhteisöllisyyttä. Unisportilla on sama visio ja arvot, ja olen varma, että Unisportin voimin Tanskaan luodaan entistä houkuttelevampia liikuntapaikkoja. Yhdessä Unisport ja Virklund muodostavat houkuttelevan kumppanin asiakkaillemme, ollen Tanskan johtava sisä- ja ulkoliikuntapaikkojen tarjoaja. Tämä on erinomainen mahdollisuus ja odotamme innolla liittymistä Unisportiin”, Virklund Sportin myynnin kehitysjohtaja Johannes Madsen sanoo.

Mikko Kilpeläinen, toimitusjohtaja, Unisport-konserni, +358 50 542 5884, mikko.kilpelainen@unisport.com

Stefan Andersson, projektinjohtaja, +46 70 941 42 55, stefan.andersson@unisport.com

Jan Lyngemark, maajohtaja, Unisport Denmark, +45 2074 1500, jan.lyngemark@unisport.com

Unisport on liikuntapaikkojen ja liikuntapaikkavarusteiden markkinajohtaja Pohjoismaissa. Avainasiakasryhmiä ovat kaupungit, kunnat, urheiluseurat ja rakennusliikkeet. Unisportin pro forma liikevaihto on noin 130 miljoonaa euroa ja yhtiö työllistää noin 300 henkilöä kuudessa maassa. Pääkonttori sijaitsee Helsingissä. Unisportin Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Isossa-Britanniassa ja Latviassa toimivat yhtiöt täydentävät toisiaan sekä tuotevalikoimaltaan että maantieteellisesti. Tavoitteenamme on kasvattaa myyntiä merkittävästi ja nousta Pohjois-Euroopan johtavaksi täyden palvelun liikuntapaikkatoimittajaksi, jonka ratkaisut tarjoavat parhaat kokemukset niin liikunnan harrastajille kuin urheilijoille ja katsojille. www.unisport.com