Proact ja Cisco kumppaneiksi

​Pohjois-Euroopan johtava tallennusratkaisujen asiantuntija Proact ja maailman johtava tietoverkkoratkaisujen toimittaja Cisco ovat solmineet sopimuksen konesali-virtualisointiin keskittyvästä UCS-kumppanuudesta (Unified Computing System). Proact on Ciscon ensimmäinen sertifioitu UCS-kumppani Suomessa.

UCS-arkkitehtuuri mahdollistaa verkkotekniikan ja tallennusjärjestelmien saumattoman yhdistämisen virtualisoiduksi ja yhä useammin pilvipalveluita tarjoavaksi konesaliksi.

”Pilvipalveluissa on kyse samanlaisesta mullistuksesta kuin minkä internet aikoinaan toi. Ennen pitkää kaikki sovelluksien ylläpitoon tarvittavat resurssit haetaan pilvestä. Kyse ei ole mistään ohimenevästä ilmiöstä. Virtualisointia tukevan pilven rakentaminen vaatii erityisosaamista, jossa yhdistyy näkemys oikeista palvelin, tietoverkko- ja tietoturvapalveluista. UCS-kumppanuus keskittyy juuri tähän”, Proactin toimitusjohtaja Osmo Laita toteaa.

”IT-markkinoita jaetaan nyt uudestaan. Yritykset tarvitsevat entistä laaja-alaisempaa osaamista, joka ratkaisee virtualisoituun ympäristöön liittyvät kysymykset. Proactin kanssa solmittu kumppanuus on meille merkittävä askel USC-markkinoiden kasvattamiseen”, Ciscon Datacenter- ja virtualisointiratkaisujen tuotepäällikkö Tommi Saxelin sanoo.

UCS-arkkitehtuuri kattaa palvelimet, tallennusjärjestelmän, verkkoratkaisut ja hallinnointiohjelmiston. Näitä kaikkia ohjataan virtualisoinnin avulla.

Proact

Osmo Laita, toimitusjohtaja

puh. 040 774 0460,

osmo.laita (at) proact.fi

Cisco

Tommi Saxelin, tuotepäällikkö, Datacenter ja virtualisointiratkaisut

Tommi.saxelin (at) cisco.com

www.proact.fi ja www.proact.se

www.cisco.fi

Proact Finland Oy on riippumaton yritysten tallennusratkaisujen suunnittelija ja toteuttaja. Se on alan pitkäaikaisin toimija Suomessa ja edustaa johtavien päämiesten ratkaisuja. Proact palvelee vaativia tallennusratkaisujen ostajia, jotka tarvitsevat sitoutuneen ja ongelmanratkaisukykyisen kumppanin. Vuonna 2009 Proactin liikevaihto Suomessa oli 20,4 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä 41. Proact Finland on osa pohjoiseurooppalaista Proact IT Group AB -konsernia, jonka osake noteerataan NASDAQ OMX:n pohjoismaisessa pörssissä. Konsernin palveluksessa on 328 työntekijää ja se toimii Tanskassa, Virossa, Suomessa, Latviassa, Liettuassa, Alankomaissa, Norjassa ja Ruotsissa.

Cisco Systems (NASDAQ: CSCO) on maailman johtava tietoverkkoratkaisujen toimittaja. Ciscon teknologiaa käyttäen rakennetut tietoverkot mahdollistavat puheen, datan ja videokuvan turvallisen jakamisen ajasta, paikasta ja päätelaitteesta riippumatta. Ciscolle vuosi 2010 on juhlavuosi. Takana on jo 25 vuotta teknologiainnovaatioita ja yhteiskuntavastuuta. Lisätietoa Ciscosta löytyy osoitteista http://newsroom.cisco.com ja suomeksi www.cisco.fi.