Proact-konsernin kasvu jatkuu - myös Suomessa vahva kolmas vuosineljännes

Pohjois-Euroopan johtava tallennusratkaisujen asiantuntija Proact on julkaissut kolmannen vuosineljänneksen tuloksensa. Konsernin liikevaihto kasvoi 13 % 24 (21) miljoonaan euroon. Tulos ennen veroja oli 1,3 (1) miljoonaa euroa. Vuoden alusta liikevaihto kasvoi 23 % edellisvuoteen verrattuna 84 (68) miljoonaan euroon ja tulos ennen veroja oli 3,5 (3) miljoonaa euroa. Proact Finlandin kolmas neljännes oli myös vahva: liikevaihto kipusi 5,4 (3,7) miljoonaan euroon ja tulos ennen veroja oli 300 000 (116 000) euroa. Vuoden alusta vastaavat luvut olivat 14,2 (12,1) meur ja 320 000 (407 000) eur.

Proactin kasvu on huomattavasti edellä koko alan kasvua. Tutkimusyhtiö IDC on ennustanut alalle vain 1 % kasvua vuodelle 2009. Arvostettu ruotsalainen talouslehti Affärsvärlden antoi aiemmin syksyllä Proactille tunnustusta: vaikka Proactin osakkeen arvo on vuodessa kaksinkertaistunut, se on lehden mukaan edelleen aliarvostettu Proactin hyviin näkymiin ja tuloskuntoon nähden. “Digitaalisen tiedon tallennustarve kasvaa edelleen. Sekä Proactin uudet että vanhat asiakkaat investoivat nyt tallennusjärjestelmiin kustannussäästöjen hakemiseksi ja organisaatioiden virtaviivaistamiseksi. Myös julkinen sektori kasvaa Latviaa lukuun ottamatta kaikissa niissä maissa, joissa olemme läsnä”, Proactin konsernijohtajan sijainen Marit Fagervold sanoo. Fagervold toimii konsernijohtaja Olof Sandin sijaisena syys- ja lokakuussa Sandin ollessa matkoilla Yhdysvalloissa. Sand palaa tehtäväänsä marraskuun alusta lähtien. Suomessa vahva tulos Proact Finlandille kolmas neljännes oli erityisen vahva. Liikevaihto nousi 31 % 5,4 (3,7) miljoonaan euroon. Tulos kasvoi 300 000 (116 000) euroon, missä on kasvua 63 %. ”Integraattorin rooli parhaiden tallennusratkaisujen löytäjänä ja toteuttajana on viime aikoina korostunut entisestään. Riippumattomuus yhdestä tuotemerkistä antaa vapauden etsiä asiakkaalle järkevin ratkaisu ja sitä tukeva teknologia. Positiivista on, että etenkin palveluiden kysyntä on vilkastunut selvästi.”, Proact Finlandin toimitusjohtaja Osmo Laita kuvailee.