Proact laajenee Tsekkeihin ja Slovakiaan

Pohjois-Euroopan suurin tallennusratkaisujen asiantuntija Proact laajentaa toimintaansa Tsekkeihin ja Slovakiaan. Vastikään allekirjoitetun sopimuksen mukaan Proact ostaa 60 % tallentamiseen ja arkistointiin erikoistuneesta Storyflex Inc -yhtiöstä. Kauppahinta on 1,3 miljoonaa euroa ja uuden yhtiön nimeksi tulee Proact Czech Republic Ltd. Loput 40 % osakkeista jää Storyflexin nykyisille omistajille.

Storyflexin neljässä toimipisteessä Prahassa, Ostravassa, Brnossa ja Bratislavassa työskentelee 30 asiantuntijaa. Yrityksen liikevaihto tilikaudella huhtikuu 2009‒maaliskuu 2010 oli 12,4 miljoonaa euroa.

Storyflex on oman markkina-alueensa markkinajohtaja ydinliiketoiminnassaan tallennuksessa ja arkistoinnissa:

”Kauppa oli meille luontainen askel kohti kansainvälisiä asiakkuuksia. Proactin vahva rooli markkina-alueidensa johtavana integraattorina varmistaa parhaiden päämiesten ja parhaiden teknologioiden hyödyntämisen kaikissa tilanteissa”, Storyflexin toimitusjohtaja René Valvoda sanoo.

Proactille Storyflexin osto on osa toteutettavaa laajenemisstrategiaa:

”Etsimme aktiivisesti markkina-alueiden parhaita osaajia. Storyflex on yksi tällainen esimerkki, jonka tiivis fokus tallentamiseen ja arkistointiin tarjoaa kansainvälisille asiakkaillemme entistä paremman osaamistuen. Pidämme myös paikallisia resursseja tärkeinä. Äidinkielellä asiointi tuo asiakkaalle nopeimman ja täsmällisimmän palvelun”, Proactin konsernijohtaja Olof Sand toteaa.

toimitusjohtaja Osmo Laita, Proact, puh. 040 774 0460, osmo.laita@proact.fi

konsernijohtaja Olof Sand, Proact IT Group, puh. +46 8 410 666 82, olof.sand@proact.se

www.proact.fi ja www.proact.se

Proact Finland Oy on riippumaton yritysten tallennusratkaisujen suunnittelija ja toteuttaja. Se on alan pitkäaikaisin toimija Suomessa ja edustaa johtavien päämiesten ratkaisuja. Proact palvelee vaativia tallennusratkaisujen ostajia, jotka tarvitsevat sitoutuneen ja ongelmanratkaisukykyisen kumppanin. Vuonna 2009 Proactin liikevaihto Suomessa oli 20,4 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä 41. Proact Finland on osa pohjoiseurooppalaista Proact IT Group AB -konsernia, jonka osake noteerataan NASDAQ OMX:n pohjoismaisessa pörssissä. Konsernin palveluksessa on 330 työntekijää ja se toimii Tanskassa, Virossa, Suomessa, Latviassa, Liettuassa, Alankomaissa, Norjassa ja Ruotsissa.