Proactilta DataDomain-tallennusratkaisu Päijät-Hämeen sosiaali- ja terveysyhtymälle

Vaativien tallennusratkaisujen toteuttaja Proact toimittaa Päijät-Hämeen sosiaali- ja terveysyhtymälle DataDomain -järjestelmän datan varmistukseen. Lisäksi Proact vastaa uuden järjestelmän teknisestä tuesta ja ylläpidosta viiden vuoden ajan.

Levypohjainen DataDomainin levytallennuksessa tiedon palautus on nopeaa verrattuna nauhatallennukseen. Lisäksi se tuo uusia mahdollisuuksia datan hallintaan ja datamäärien optimointiin:

”Tärkeimpänä hallintaominaisuutena on deduplikointi. Järjestelmä ei tallenna useita versioita samasta dokumentista, vaan pelkästään uuden datan ja esimerkiksi kerran tallennettuihin tiedostoihin tehdyt muutokset. Näin levytila on optimaalisessa käytössä”, Päijät-Hämeen sosiaali- ja terveysyhtymän järjestelmäpäällikkö Jukka Olanterä sanoo.

”Päijät-Hämeen sosiaali- ja terveysyhtymä korvasi virtuaalisen nauhakirjaston uudella DataDomain 660 -järjestelmällä ja laajensi jo käytössä olevaa DataDomain 510 -järjestelmää. Kaikki Päijät-Hämeen sosiaali- ja terveysyhtymän varmistukset ohjataan nyt näihin järjestelmiin”, Proactin myyntipäällikkö Jukka Rintamäki sanoo.

Sosiaali- ja terveystoimen eri järjestelmät sisältävät paljon luottamuksellista dataa. Niiden on oltava saatavilla aina oikeassa paikassa potilaan tullessa hoitoon. Siirtyminen kansalliseen potilasarkistoon ja sähköiseen reseptiin tuovat tallennukseen lisähaastetta.

www.proact.fi

toimitusjohtaja Osmo Laita, Proact, puh. 040 774 0460, osmo.laita@proact.fi

myyntipäällikkö Jukka Rintamäki, Proact, puh. 040 719 2454, jukka.rintamaki@proact.fi

www.proact.fi ja www.proact.se

Proact Finland Oy on riippumaton yritysten tallennusratkaisujen suunnittelija ja toteuttaja. Se on alan pitkäaikaisin toimija Suomessa ja edustaa johtavien päämiesten ratkaisuja. Proact palvelee vaativia tallennusratkaisujen ostajia, jotka tarvitsevat sitoutuneen ja ongelmanratkaisukykyisen kumppanin. Vuonna 2009 Proactin liikevaihto Suomessa oli 20,4 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä 41.

Proact Finland on osa pohjoiseurooppalaista Proact IT Group AB -konsernia, jonka osake noteerataan NASDAQ OMX:n pohjoismaisessa pörssissä. Konsernin palveluksessa on 328 työntekijää ja se toimii Tanskassa, Virossa, Suomessa, Latviassa, Liettuassa, Alankomaissa, Norjassa ja Ruotsissa.