Proactilta kolmen konesalin tallennusratkaisu Tiedolle

Vaativien tallennusratkaisujen toteuttaja Proact on toimittanut Tieto Oyj:lle kolmen konesalin tallennusratkaisun, joka perustuu NetAppin teknologiaan. Tieto kuuluu pohjoismaiden suurimpiin tietotekniikan palveluyhtiöihin.

Proact toimitti Tiedolle kahden konesalin peilatun NetApp MetroCluster -tallennusjärjestelmän NetApp NearStore -varmistusjärjestelmän. MetroClusterin avulla tuhoutunut data saadaan nopeasti takaisin käyttöön. Peilaus merkitsee sitä, että ensisijaisen konesalin sisältämästä datasta tehdään kopio toiseen konesaliin. Jos data menetetään molemmista konesaleista, NearStore-varmistuksella tiedot saadaan palautettua.

”Erilaiset toimittamamme tietojärjestelmät ovat asiakkaille yhä kriittisempiä ja siksi toiminnaltamme edellytetään ketteryyttä”, Tiedon Customer Services Director Matti Vakkuri kertoo.

Tieto on ollut Proactin asiakas jo kuuden vuoden ajan ja NetApp-tallennusjärjestelmiä on toimitettu useita. Tiedossa on nyt ylitetty NetApp-järjestelmien kokonaismäärässä yhden petatavun rajapyykki.

”NetAppin teknologiat ovat joustavia. Ne mukautuvat tietomäärän jatkuvaan kasvuun ja takaavat paremman tuoton konesali-investoinnille.  Lisäksi vikatilanteista toivutaan nopeammin ja vähemmin datan menetyksin”, Proactin myyntipäällikkö Marko Peltola sanoo.

toimitusjohtaja Osmo Laita, Proact, puh. 040 774 0460, osmo.laita@proact.fi

myyntipäällikkö Marko Peltola, puh. 0400 894 500, marko.peltola@proact.fi

www.proact.fi ja www.proact.se

Proact Finland Oy on riippumaton yritysten tallennusratkaisujen suunnittelija ja toteuttaja. Se on alan pitkäaikaisin toimija Suomessa ja edustaa johtavien päämiesten ratkaisuja. Proact palvelee vaativia tallennusratkaisujen ostajia, jotka tarvitsevat sitoutuneen ja ongelmanratkaisukykyisen kumppanin. Vuonna 2009 Proactin liikevaihto Suomessa oli 20,4 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä 41. Proact Finland on osa pohjoiseurooppalaista Proact IT Group AB -konsernia, jonka osake noteerataan NASDAQ OMX:n pohjoismaisessa pörssissä. Konsernin palveluksessa on 328 työntekijää ja se toimii Tanskassa, Virossa, Suomessa, Latviassa, Liettuassa, Alankomaissa, Norjassa ja Ruotsissa.