Proactilta konesaliratkaisu Lapin sairaanhoitopiirille

Pohjois-Euroopan suurin tallennusratkaisujen asiantuntija Proact toimittaa konesaliratkaisun Lapin sairaanhoitopiirille. Lapin sairaanhoitopiiri teki tähän mennessä suurimman IT-kertainvestointipäätöksen Proactin ja EMC:n yhteisessä ratkaisukeskuksessa kokeillun demon avulla.

”Kokeilimme käytännössä, miten ennestään meille tuntematon EMC:n levyjärjestelmäratkaisu toimii. Aidossa testiympäristössä pystyimme eliminoimaan kaikki mahdolliset epävarmuustekijät ja löysimme vastaukset avoimiin kysymyksiin”, Lapin sairaanhoitopiirin ICT-asiantuntija Heikki Ruokanen kertoo.

Ratkaisukeskus (Proact-EMC Solution Center) on Proactin ja sen kumppanin EMC:n yhteinen demosali. Se on virtualisointiin keskittynyt kokemusperäinen teknologialaboratorio, jossa on Euroopan kattavin EMC-tuotteiden demo- ja testausympäristö.

Lapin sairaanhoitopiirille toimitettiin keskikokoinen EMC Unisphere NS120 -levyjärjestelmä. Nyt kaikki sairaanhoitopiirin palvelimet ja virtuaalityöasemat käyttävät tätä.

”EMC Unisphere NS120 ei sisällä yhtään yksittäistä osaa, joka rikkoutuessaan pystyisi pysäyttämään sen toiminnan. Yksinkertaiseen ja hyväksi havaittuun kokonaisuuteen kuuluu muun muassa kahdet virtalähteet, akut ja levyt. Järjestelmä tallentaa datan, vaikka sairaalan varavoimalakaan ei käynnistyisi”, Proact Finlandin myyntipäällikkö Kimmo Nurmivuori sanoo.

Lapin Sairaanhoitopiirille uuden levyjärjestelmän hankinta oli sen tähän mennessä suurin ICT-kertainvestointi.

myyntipäällikkö Kimmo Nurmivuori, Proact Finland Oy, puh. 0400 521 112, kimmo.nurmivuori@proact.fi

ICT-asiantuntija Heikki Ruokanen, Lapin sairaanhoitopiiri, puh. 0400 718 166, heikki.ruokanen@lshp.fi

Proact Finland Oy on riippumaton yritysten tallennusratkaisujen suunnittelija ja toteuttaja. Se on alan pitkäaikaisin toimija Suomessa ja edustaa johtavien päämiesten ratkaisuja. Proact palvelee vaativia tallennusratkaisujen ostajia, jotka tarvitsevat sitoutuneen ja ongelmanratkaisukykyisen kumppanin. Vuonna 2009 Proactin liikevaihto Suomessa oli 20,4 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä 41. Proact Finland on osa pohjoiseurooppalaista Proact IT Group AB -konsernia, jonka osake noteerataan NASDAQ OMX:n pohjoismaisessa pörssissä. Konsernin palveluksessa on 328 työntekijää ja se toimii Tanskassa, Virossa, Suomessa, Latviassa, Liettuassa, Alankomaissa, Norjassa ja Ruotsissa.

www.proact.fi