Proactilta tallennusratkaisu Uomalle

​Vaativien tallennusratkaisujen toteuttaja Proact Finland Oy on toimittanut Uoma Oy:lle uuden konesaliympäristön datan tallennukseen ja varmistukseen. Uoma on muun muassa Tullihallituksen ja E-Ticketin verkkopalvelun toteuttaja.

Proact toimitti Uomalle NetApp FAS2040HA -levyjärjestelmän, Sun Blade X6270 -korttipalvelimet, Sun-nauharobotin sekä VMware-lisenssit virtualisointiin. Lisäksi Proact vastaa uuden ratkaisun ylläpidosta.

”Proact uusi vanhat levyjärjestelmämme. Lisäksi palvelimet virtualisoitiin ja konsolidoitiin ja duplikaatien poistotekniikkaa alettiin hyödyntää voimakkaasti kasvavien datamäärien tallentamisessa ja varmistamisessa”, Uoman IT Manager Hannu Julén sanoo.

Julénin mukaan Uoman haasteena ovat monet samanaikaisesti pyöritettävät testiympäristöt, jotka tulee pystyä siirtämään nopeasti tuotantoon. Hidasteita ei saa tulla, koska ne näkyisivät välittömästi asiakkaiden palveluntuotannon pätkimisenä. Uusi konesaliratkaisu varmistaa, että palvelut toimivat ongelmitta. Datan paremman hallinnan ja virtualisoinnin ansiosta palvelinlaitteiden määrä ja sähkönkulutus pysyvät kurissa.

”Deduplikoinnin ansiosta aktiivisesti käytettävän datan määrä on vähentynyt olennaisesti. Myös mahdollisten datahävikkien osalta palautusaika on vain murto-osa aiemmasta. Snapshot -tekniikan avulla kadotetut tiedostot tai korruptoitunut tiedostojärjestelmä voidaan palauttaa levyjärjestelmän sisällä. Snapshot-kopioiden säilyttämiseen tarvitaan vain vähän levytilaa”, Proactin myyntipäällikkö Petri Heino kertoo.

www.proact.fi ja www.proact.se

toimitusjohtaja Osmo Laita, Proact Finland Oy, puh. 040 774 0460, osmo.laita@proact.fi

myyntipäällikkö Petri Heino, Proact Finland Oy, puh. 0400 601 814, petri.heino@proact.fi

IT Manager Hannu Julén, Uoma Oy, puh. 044 045 3022, hannu.julen@uoma.fi

Proact Finland Oy on riippumaton yritysten tallennusratkaisujen suunnittelija ja toteuttaja. Se on alan pitkäaikaisin toimija Suomessa ja edustaa johtavien päämiesten ratkaisuja. Proact palvelee vaativia tallennusratkaisujen ostajia, jotka tarvitsevat sitoutuneen ja ongelmanratkaisukykyisen kumppanin. Vuonna 2009 Proactin liikevaihto Suomessa oli 20,4 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä 41. Proact Finland on osa pohjoiseurooppalaista Proact IT Group AB -konsernia, jonka osake noteerataan NASDAQ OMX:n pohjoismaisessa pörssissä. Konsernin palveluksessa on 328 työntekijää ja se toimii Tanskassa, Virossa, Suomessa, Latviassa, Liettuassa, Alankomaissa, Norjassa ja Ruotsissa.