Proactilta varmistusjärjestelmä Iisalmen Puhelimelle

Pohjois-Euroopan suurin tallennusratkaisujen asiantuntija Proact toimittaa varmistusjärjestelmän Iisalmen Puhelimelle. EMC Avamar -järjestelmä toimii etäpalvelu-periaatteella: IPYn asiakkaat saavat myös hitaita tietoliikenneyhteyksiä pitkin toimivan etävarmistuksen järjestelmilleen.

EMC Avamar -teknologialla tuotetussa LOMPSA-varmistuspalvelussa IPYn asiakkaiden tietokoneiden – myös etätoimipisteiden ja kannettavien tietokoneiden – varmuuskopiointi onnistuu yhdellä prosessilla. Tiedot saadaan sekä nopeasti suojattua että palautettua myös hitaiden yhteyksien takaa.

Avamar ottaa päivittäin myös täysmittaiset varmuuskopiot, jotka voidaan kerralla palauttaa.

”Asiakassuhteemme Proact Finlandin kanssa alkoi vuonna 2005. Siitä lähtien Proact on toteuttanut meille useita EMC-teknologioihin perustuvia ratkaisuja”, IT-palveluesimies Marko Laitinen sanoo.

”Esimerkiksi tiedon tallentamisessa IPY hyödyntää EMC:n Storage-ratkaisua.

EMC Networker -tuoteperhettä käytetään puolestaan konesalin sisäisten varmistusten tekemiseksi”, Proactin myyntipäällikkö Kimmo Nurmivuori mainitsee.

myyntipäällikkö Kimmo Nurmivuori, Proact Finland Oy, puh. 0400 521 112, kimmo.nurmivuori@proact.fi

IT-palveluesimies Marko Laitinen, puh. 044 734 4286, marko.laitinen@ipy.fi

www.proact.fi ja www.proact.se

Proact Finland Oy on riippumaton yritysten tallennusratkaisujen suunnittelija ja toteuttaja. Se on alan pitkäaikaisin toimija Suomessa ja edustaa johtavien päämiesten ratkaisuja. Proact palvelee vaativia tallennusratkaisujen ostajia, jotka tarvitsevat sitoutuneen ja ongelmanratkaisukykyisen kumppanin. Vuonna 2009 Proactin liikevaihto Suomessa oli 20,4 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä 41. Proact Finland on osa pohjoiseurooppalaista Proact IT Group AB -konsernia, jonka osake noteerataan NASDAQ OMX:n pohjoismaisessa pörssissä. Konsernin palveluksessa on 330 työntekijää ja se toimii Tanskassa, Virossa, Suomessa, Latviassa, Liettuassa, Alankomaissa, Norjassa, Ruotsissa sekä Tsekeissä ja Slovakiassa.