Silmälasilinssien valmistaja Essilorilta ratkaisuja näön mittaukseen ja silmälasilinsseihin I love me -messuilla

Lehdistötiedote 15.10.2012

Innovaatiot takaavat tarkan, kirkkaan näön ja UV-suojan

Maailman suurin silmälasilinssien valmistaja Essilor kehittää jatkuvasti uusia ratkaisuja yhä parempaan näkemiseen. Ratkaisut tähtäävät yhä parempaan tarkkuuteen, käyttömukavuuteen ja silmien terveyteen. Linsseissä tähän päästään muun muassa tarkemmalla näön mittaamisella, linssien huurtumisen estämisellä ja paremmalla UV-valolta suojaamisella. Essilor esittelee tuotteitaan Helsingin Messukeskuksessa I love me -messuilla 19.-21.10. osastolla 5n21.

Eyecode - yksilöllisten mitoitusten kautta entistä parempi tarkkuus

Kaikki silmät ovat erikokoisia ja -muotoisia, mutta perinteinen mittaustapa olettaa kaikkien silmien olevan suunnilleen samanlaisia. Tämän vuoksi perinteisen mittaustavan tietojen pohjalta valmistetut linssit toimivat toisilla ihmisillä paremmin kuin toisilla. Essilorin Eyecode on ensimmäinen näön mittausmenetelmä, jossa huomioidaan silmän ja linssin etäisyys toisistaan, silmän liikkeet sekä silmän koko ja muoto. Eyecode-mittaus suoritetaan Essilorin Visioffice-mitoituslaitteella, jossa käytetään virtuaalista todellisuutta ja videomateriaalia. Tanskassa tehdyn tutkimuksen mukaan käyttäjät kokivat Eyecode-mittauksen tulosten perusteella valmistettujen linssien parantaneen näkönsä toimivuutta ja linssien käyttömukavuutta vähintään 30 % verrattuna perinteiseen mittaukseen.

“Eyecode antaa meille tärkeää uutta tietoa silmien liikkeistä, ja sen ansiosta linssit voidaan hioa tarkemmin juuri käyttäjän silmille sopiviksi. Näin lähestymme Essilorin tavoitetta: voimme valmistaa linssejä, joissa on sama tarkkuus, terävyys, kontrasti ja valo-ominaisuudet kuin ihmissilmässä,” tuotepäällikkö Samuel Kaseva toteaa.

Eyecode-mittaus ja Essilorin Visioffice-laite ovat käytössä useissa optikkoliikkeissä kautta maan.

Optifog ja Crizal Forte UV - uutuusratkaisut varmistavat kirkkaan näkemisen

Silmälasilinssit ovat muutakin kuin plussaa ja miinusta. Essilorin tuotekehitys on reilun vuoden sisällä tuonut markkinoille kaksi hyödyllistä linssiominaisuutta: Optifog estää linssien huurtumisen ja Crizal UV parantaa merkittävästi linssien ultraviolettisäteilysuojaa.

Huurtumaton Optifog-pinnoite näyttää tehonsa esimerkiksi syksyn ja talven ulkoliikunnassa sekä keittiön höyryissä. Vesihöyry ei muodosta linssin pintaan näkemistä häiritsevää huurua. Optifog-pinnoite yhdessä Optifog-käsittelynesteen kanssa takaa kirkkaat näkymät vaihtuvissa lämpötila- ja kosteusolosuhteissa.

Crizal Forte UV -pinnoite estää UV-säteilyn pääsyn silmään sekä linssin läpi että sivusta ja takaa linssin kautta heijastuen. Uutta on nimenomaan aiempaa tehokkaampi suojaus linssin takapinnan kautta tulevalta UV-valolta. Perinteinen linssi heijastaa nämä UV-säteet silmän pintaan, Crizal Forte UV -pinnoite puolestaan suodattaa ne.

Optifog- ja Crizal Forte UV-käsittelyt voidaan toteuttaa useimpiin Essilorin silmälasi- ja aurinkolasilinsseihin, myös molemmat käsittelyt samaan linssiin.

Maajohtaja Vesa Vaine, Essilor Oy, puh. 050 380 5246, I love me -messut osasto 5n21 vesa.vaine@essilor.fi

Tuotepäällikkö Samuel Kaseva, Essilor Oy, puh. 09 3480 8411, I love me -messut osasto 5n21 samuel.kaseva@essilor.fi

Essilor lyhyesti

Essilor on maailman johtava silmälasilinssien valmistaja ja työllistää yli 48 700 henkilöä noin 100 maassa. Pohjoismaissa Essilor on toiminut yli 30 vuotta. Suomessa Essilorilla työskentelee yli 40 henkilöä silmälasien valmistuksen, asiakaspalvelun ja optisten laitteiden parissa. Linssejämme myydään yli 300 optikkoliikkeessä ympäri maata. Talouslehti Forbes on vuonna 2012 valinnut Essilorin maailman sadan innovatiivisimman yrityksen listalle sijalle 28. Konsernilla on noin 200 linssihiomoa ympäri maailmaa.

Essilorin tunnetuimpia tuotemerkkejä ovat Varilux®, Crizal®, Xperio® sekä Optifog(TM).