Sokos Hotels ja Nordic Choice Hotels yhdistävät kanta-asiakasohjelmiaan

Julkaisuvapaa 29.9.2011 klo 13

Suomen suurin hotelliketju Sokos Hotels ja Pohjoismaiden laajin hotellitoimija Nordic Choice Hotels yhdistävät voimansa kanta-asiakasmarkkinoinnissa. Solmitulla yhteistyösopimuksella ketjujen kanta-asiakkaat keräävät palkintopisteitä toistensa hotelleissa seitsemässä maassa.

Etu koskee Sokos Hotellien S-Card ja Nordic Choice Club -kortteja, jotka toimivat 1.12.2011 alkaen yli 220 hotellissa Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa sekä Pietarissa, Tallinnassa ja Riikassa.

– Kanta-asiakkuuksien luominen on yksi ketjumme strategisia kulmakiviä. Keskeinen osa sitä on työmatkustuksen kanta-asiakasohjelma S-Card. Nyt laajennamme ohjelman kattamaan kaikki Ruotsin, Norjan ja Tanskan keskeiset matkakohteet. Tämä hyödyttää kaikkia Pohjoismaissa matkustavia S-Card-asiakkaita, kertoo Sokos Hotellien ketjujohtaja Harri Ojanperä.

– Samalla pääsemme markkinoimaan Sokos Hotelleja reilulle puolelle miljoonalle Nordic Choice Hotelsin kanta-asiakkaalle, Ojanperä lisää.

Nordic Choice Hotels on erittäin tyytyväinen saadessaan kumppanin Suomeen ja uskoo, että yhteistyö lisää matkailun volyymia Pohjoismaiden välillä.

– Olemme jo pitkään halunneet Suomen tarjontaamme. Nyt se tapahtuu parhaan mahdollisen kumppanin kanssa. Sokos Hotellien verkosto palvelee oivallisesti sekä työ- että vapaa-ajan matkustajia. Yhdessä tunnemme maidemme eniten matkustavat. Uskomme, että tämä yhteistyö lisää Pohjoismaiden välistä matkustamista, sanoo Nordic Choice Hotelsin omistaja ja hallituksen puheenjohtaja Petter A. Stordalen.

Sokos Hotelleja on 51 Suomessa, Tallinnassa ja Pietarissa ja Nordic Choice Hotelleja yli 170 Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa ja Baltian maissa.

SOK Matkailukaupan ketjuohjaus, ketjujohtaja Harri Ojanperä, puh. 0500 421 175, harri.ojanpera@sok.fi

SOK Matkailukaupan ketjuohjaus, markkinointijohtaja Outi Vitie, puh. 050 66 287, outi.vitie@sok.fi

Nordic Choice Hotels, PR & Communications, Benedicte Brinchmann, puh. +47 99 48 52 77, benedicte.brinchmann@choice.no

Lehdistöyhteydet:

Mailand Communications, Aino Laakso, puh. 050 553 8831,  aino.laakso@mailand.fi

Sokos Hotels on Suomen johtava hotelliketju

S-ryhmän Sokos Hotels -ketjuun kuuluu 51 hotellia Suomessa, Tallinnassa ja Pietarissa. Kaikki hotellit sijaitsevat aivan kaupunkien keskustoissa tai keskellä vapaa-ajan kohteita hyvien liikenneyhteyksien varrella. Majoituksen lisäksi Sokos Hotellit tarjoavat monipuolisia kokous- ja ravintolapalveluita kätevästi saman katon alla. Hotellien yhteydessä on kau-punkien parhaat ruoka- ja seurusteluravintolat sekä illanviettopaikat.

S-ryhmän matkailu- ja ravitsemiskauppaan kuuluu lukuisia valtakunnallisia ravintolaket-juja sekä kaksi hotelliketjua, Sokos Hotels ja Radisson Blu Hotels & Resorts. Ketjujen lisäksi S-ryhmään kuuluu suuri joukko erillisravintoloita.

Suomessa matkailu- ja ravitsemiskauppaa harjoittavat sekä alueosuuskaupat että SOK:n tytäryhtiö Sokotel Oy. S-ryhmällä oli ravintolatoimipaikkoja Suomessa vuoden 2010 lopussa yhteensä 728 ja hotelleja 58.

S-Card on työmatkustuksen kanta-asiakaskortti. Kortinhaltijoita on yli 50 000. S-Cardilla kortinhaltija saa monipuolisia palveluetuja sekä ansaitsee S-pisteitä Sokos Hotelleissa ja hotelliravintoloissa, S-ryhmän ravintolaketjuissa, Suomen Radisson Blu -hotelleissa sekä 1.12.2011 myös Nordic Choice Hotelleissa Pohjoismaissa ja Baltiassa. Ohjelmassa on kaksi tasoa, S-Card ja S-Card Premium. www.scard.fi

Nordic Choice Hotels on Pohjoismaiden suurin hotellitoimija

Nordic Choice Hotels toimii Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa ja Baltian maissa. Yhtiöllä on yhteensä yli 170 hotellia yli sadalla paikkakunnalla, joten se on pohjoismaiden suurin hotellitoimija sekä hotellien lukumäärällä että vuodepaikoilla mitattuna. Yhtiöön kuuluvat Skandinaviassa ja Baltiassa toimivat Comfort, Quality, Quality Resort, Clarion ja Clarion Collection -hotellit. Lisäksi yhtiö operoi Nordic Hotels and Resorts -ryhmää, johon kuuluu kuusi omaleimaista hotellia. Kaikki yhtiön hotellit ovat saaneet ISO 14001 sertifioinnin. Työntekijöitä on yli 9 200.

Ketjun omistaa norjalainen sijoittaja Petter A. Stordalen. Nordic Choice Hotels kuuluu kansainväliseen Choice-ryhmään.

Nordic Choice Clubiin kuuluu yli puoli miljoonaa kanta-asiakasta ja se on Pohjoismaiden suurin kanta-asiakasjärjestelmä. Ohjelmassa on neljä tasoa, blue, silver, gold ja platinum. www.choiceclub.net