Sokos Hotels tukee MLL:n Lasten ja nuorten puhelinta

Lehdistötiedote 23.4.2012

Sokos Hotels luovutti lauantaina 21.4. Mannerheimin Lastensuojeluliiton lasten ja nuorten puhelimelle ja netille 10 000 euron suuruisen lahjoituksen.  Sokos Hotellit haluavat tukea lasten hyvinvointia. Koko lapsen elämän kannalta on tärkeää, että elämässä on välittäviä aikuisia.

”Mannerheimin Lastensuojeluliiton lasten ja nuorten puhelin on perustettu, jotta jokaisella lapsella olisi aikuinen, joka kuuntelee. Lasten ja nuorten puhelimeen tulee 500 000 puhelua vuodessa, ja vain joka kymmenenteen ehditään vastata. Sokos Hotels haluaa tukea tätä tärkeää asiaa, jotta entistä useampi lapsi ja nuori saisi tarvitsemansa tuen”, Sokos Hotellien markkinointijohtaja Outi Vitie sanoo.

Onni Orava tuli Sokos Hotelleihin lasten maskotiksi 10 vuotta sitten. Juhlavuonna Sokos Hotels on halunnut tarttua ajankohtaiseen aiheeseen, lasten ja nuorten hyvinvointiin. Onni Orava haluaa tänä vuonna eri tavoin kannustaa lapsia olemaan hyvä kaveri kaikille. Ystävät tuovat lapsille hyvinvointia ja parantavat itsetuntoa. On tärkeää, että ketään ei jätetä yksin. Vanhempien roolin tulee olla suvaitsevaisuuteen kannustaminen kaikin tavoin.

Juhlavuonna lapsille jaetaan hotelleissa kaverilahjoja ja lapset voivat osallistua hotelleissa ja verkossa Onni Oravan kaverihaasteeseen. Onni Oravan tarjoamat palvelut hotelleissa tuovat elämyksiä lasten lomaan.

Mannerheimin Lastensuojeluliiton auttava puhelin palvelee maksutta joka päivä koko maassa. Puheluihin vastaavat päivystäjät ovat koulutettuja, vapaaehtoisia aikuisia, joiden kanssa lapset ja nuoret voivat keskustella luottamuksellisesti mistä tahansa mielessään olevasta asiasta. Päivystäjillä on vaitiolovelvollisuus. Lasten ja nuorten nettipalveluun voi kirjoittaa nettikirjeellä, johon aikuiset vastaavat. Lisäksi MLL järjestää yksityisiä chat-keskusteluja IRC-Gallerian MLL chat -yhteisössä.

”Kaikenikäiset lapset tarvitsevat ympärilleen aikuisia, jotka eivät pelkästään kysy, vaan pysähtyvät aidosti kuuntelemaan, mitä lapselle kuuluu. MLL:n auttavassa puhelimessa lapsella tai nuorella on tilaisuus tulla kuulluksi ja määritellä itse keskustelun aiheet.  Näitä isoja ja pieniä asioita pohditaan yhdessä päivystäjän kanssa. Joka päivä useat sadat lapset ja nuoret yrittävät ottaa meihin yhteyttä. Sokos Hotellien lahjoitus mahdollistaa osaltaan toiminnan ylläpitämisen”, MLL:n Lasten ja nuorten puhelimen päällikkö Tatjana Pajamäki kertoo.

Katso video lahjoituksen luovutuksesta Onni Oravan juhlaseminaarissa Sokos Hotel Presidentissä:

SOK Matkailukaupan ketjuohjaus, markkinointijohtaja Outi Vitie, puh. 050 66287, outi.vitie@sok.fi

SOK Matkailukaupan ketjuohjaus, asiakkuuspäällikkö Ulla Kivilaakso, puh. 050 66 288, ulla.kivilaakso@sok.fi

Mailand Communications, asiakkuusjohtaja Tanja Holmberg, puh. 050 327 8923, tanja.holmberg@mailand.fi

Sokos Hotels on Suomen johtava hotelliketju

S-ryhmän Sokos Hotels -ketjuun kuuluu yli 50 hotellia Suomessa, Tallinnassa ja Pietarissa. Kaikki hotellit sijaitsevat aivan kaupunkien keskustoissa tai keskellä vapaa-ajan kohteita hyvien liikenneyhteyksien varrella. Majoituksen lisäksi Sokos Hotellit tarjoavat monipuolisia kokous- ja ravintolapalveluita kätevästi saman katon alla. Hotellien yhteydessä on kaupunkien parhaat ruoka- ja seurusteluravintolat sekä illanviettopaikat.

S-ryhmän matkailu- ja ravitsemiskauppaan kuuluu lukuisia valtakunnallisia ravintolaketjuja sekä kaksi hotelliketjua, Sokos Hotels ja Radisson Blu Hotels & Resorts. Ketjujen lisäksi S-ryhmään kuuluu suuri joukko erillisravintoloita.

Suomessa matkailu- ja ravitsemiskauppaa harjoittavat sekä alueosuuskaupat että SOK:n tytäryhtiö Sokotel Oy. S-ryhmällä oli ravintolatoimipaikkoja Suomessa vuoden 2011 lopussa yhteensä 650 ja hotelleja 58.