Suomalaisten suosikkiravintola Rosso syventää makumaailmaansa

Italialaisia herkkuja suomalaisille vuodesta 1978 tarjoillut S-ryhmän ravintolaketju Rosso laajentaa makumaailmaansa. Tavoitteena on tarjota asiakkaille heidän suosimiaan vivahteita, klassikoita unohtamatta. Samalla asiakaspalvelua on kehitetty ennestään uusien elämysten mahdollistamiseksi.

– Olemme palvelleet suomalaisia makuaisteja jo 30 vuoden ajan. Vuosikymmenet takaperin toimme ravintolamaailmaan tuulahdusta, jota Suomessa ei aiemmin ollut koettu. Asiakasta on aina kuunneltu ja heidän toiveensa huomioitu, juuri kuten nytkin, kertoo Rosson ketjupäällikkö Merja Helistö.

Kaikki 38 ravintolaa ympäri Suomen ovat uudistaneet pizzalistansa ja hivuttaneet makumaailmaa yhä lähemmäs Italiaa silti huomioiden lännen ja idän nousevat maut.

– Makumaailmaa lähdettiin laajentamaan, jotta voimme tarjota asiakkaille heidän suosimiaan vivahteita, klassikoita unohtamatta. Listalle tuotiin täysin uusia makuja ja nostettiin takaisin myös vanhoja tuttuja. Aasiasta esimerkiksi toimme listallemme tandoorikanaa, Turkista kebablihaa ja Kreikasta fetajuustoa, jatkaa Helistö.

Tarjotakseen asiakkaalle parhaan makuelämyksen Rosso julkaisee täydellisen pizzan kaavan ja ohjastaa asiakkaita raaka-aineiden yhdistelemisessä.

– Ajatuksena on kertoa ihmisille, mistä raaka-aineista muodostuu täydellinen ja harmoninen pizza. Rosson tuotekehitysryhmä on määritellyt suositeltavia makuyhdistelmiä, jatkaa Helistö.

Vauhtia haetaan ilon kautta

Rosso jatkaa iloisella asiakaspalvelullaan koko kansan ravintolana. Kevään aikana Rosso on panostanut asiakaspalvelun laadun viemiseen uudelle tasolle.

– Ravintoloissamme tullaan näkemään raikkautta, eloa ja iloa. Toivomme, että ihmiset kokevat Rosson välittömän ja hauskan ilmapiirin sekä saavat elämyksiä jokaisella asiakaskäynnillä, sanoo PKO:n Maran toimialajohtaja Mikko Hautasaari.

Samalla Rosso siirtyy uuden brändi-ilmeen alle ja osa ravintoloista uudistetaan. Tavoitteena on tuoda ravintolan miljöö tähän päivään vanhaa kunnioittaen ja uutta asiakaskuntaa puhutellen.

– Joensuussa avataan maanantaina 26.5 täysin uudistunut Rosso. Joensuun Rossossa kokeillaan esimerkiksi kimppapöytää, johon yksinruokailijat voivat yhdessä istua. Kevään aikana on otettu käyttöön myös puulla lämmitettävä pitsauuni. Tämä on ensimmäinen laatuaan Joensuun leveysasteella, jatkaa Hautasaari.

Markkinointipäällikkö, SOK Ravitsemiskaupan ketjuohjaus, Katri Sedoff p. 010 76 82848, katri.sedoff@sok.fi

Ketjupäällikkö, Rosso, Merja Helistö, p. 0503884289, merja.helisto@sok.fi

Matkailu-ja ravitsemiskaupan toimialajohtaja, Pohjois-Karjalan Osuuskauppa, Mikko Hautasaari, p. 050-3883118, mikko.hautasaari@sok.fi

Rosso

Rosso on välitön ja konstailematon italialaista ruokaa tarjoava ravintola, jonne on aina helppo tulla. Rosson pizzat, pastat ja pihvit ovat maistuneet suomalaisille jo vuodesta 1978 lähtien! Rosso on suosittu lapsiperheiden sekä rentojen porukoiden ja seurueiden kokoontumis- ja seurustelupaikka. Lapsille on oma ruokalista, ravintolasta löytyy syöttötuoleja, hoitopöytä ja lasten leikkipaikka, ja saattaapa lasten kaveri Onni Oravakin joskus piipahtaa ravintolassa.