Talous- ja henkilöstöhallinnon suuryritys Sarastia aloittaa toimintansa 1.4.2019

LEHDISTÖTIEDOTE 30.11.2018 – KuntaPro Oy ja Kunnan Taitoa Oy ovat vahvistaneet yhdistymisensä yhtiökokouksissaan. Uusi yhtiö aloittaa toimintansa 1.4.2019.

KuntaPro Oy ja Kunnan Taitoa Oy pitivät yhtiökokouksensa 29.11. ja niissä vahvistettiin yhdistyminen ja uuden yhtiön toiminnan aloittaminen. Yhdistymisessä muodostuu liikevaihdoltaan Suomen suurin julkisomisteinen talous- ja henkilöstöhallinnon yritys Sarastia Oy, joka työllistää runsaat 800 työntekijää sekä välittää sijaishenkilöstöä noin 700 henkilötyövuoden verran vuodessa. Sarastian liikevaihto yltää 88 miljoonaan euroon, ja sillä on noin 240 omistajaa, jotka ovat kuntia, kuntayhtymiä sekä muita julkisia organisaatioita.

Sarastia on alan vahvin kehittäjä ja kotimaisessa omistuksessa

Yhtiökokous valitsi Sarastian hallituksen puheenjohtajaksi Kimmo Mikanderin ja varapuheenjohtajaksi Esa Lunnevuoren. Organisaatiota koskevat nimitykset tehdään vuoden loppuun mennessä, ja alkuperäiset yhtiöt jatkavat normaalisti toimintaansa 1.4.2019 saakka.

– Yhdistyminen vastaa omistajien tavoitteita luoda palveluyritys, jolla on alan paras osaaminen, vahva kunta- ja maakuntahallinnon tuntemus sekä resurssit palveluiden ja teknologiaratkaisujen kehittämiseen. Kotimainen omistus on tärkeä arvo omistajille, asiakkaille ja palveluiden käyttäjille. Tärkein tehtävämme nyt on varmistaa sujuva organisaatioiden ja palvelumallien yhdistäminen sekä kasvumahdollisuuksien hyödyntäminen, kertovat Kimmo Mikander ja Esa Lunnevuori.

Sarastian yhteiset kehitysresurssit mahdollistavat entistä ketterämmän palveluiden kehittämisen.

– Yhdistymisen ansiosta saamme uudet ratkaisut nopeasti asiakkaidemme käyttöön. Yhdistyneenä toteutamme myös entistä laajemman palveluvalikoiman kustannustehokkaasti, toteavat Kimmo Mikander ja Esa Lunnevuori.

Samalla muodostuvat tytäryhtiöt Sarastia Rekry ja Sarastia Perintä, jotka tarjoavat omistajille henkilöstöpalveluita sekä perintäpalveluita.

Kimmo Mikander, Kunnan Taitoa Oy, hallituksen puheenjohtaja, puh 0500 927 787, kimmo.mikander@keva.fi

Esa Lunnevuori, KuntaPro Oy, hallituksen puheenjohtaja, puh 0400 652 544, lunnevuori@outlook.com

Mika Kantola, KuntaPro Oy, toimitusjohtaja, puh. 040 831 6409, mika.kantola@kuntapro.fi

Sami Puukari, Kunnan Taitoa Oy, toimitusjohtaja, puh. 040 545 2227, sami.puukari@taitoa.fi

KuntaPro lyhyesti

KuntaPro tarjoaa johtamisen ja hallinnon tukipalveluita asiakkailleen, joita ovat noin 90 kuntaa ja kunnallista organisaatiota sekä Etelä-Hämeen ja Satakunnan maakunnat. KuntaPro ja sen tytäryhtiö SeutuRekry työllistävät noin 320 henkilöä 5 toimipaikassa eri puolilla Suomea. Vuonna 2017 KuntaPro -konsernin liikevaihto oli 51,7 miljoonaa euroa.

Taitoa lyhyesti

Taitoa tarjoaa johtamisen ja hallinnon tukipalveluita asiakkailleen, joita ovat noin 150 kuntaa ja kunnallista organisaatiota sekä Varsinais-Suomen, Kymenlaakson ja Lapin maakunnat. Taitoa ja sen tytäryhtiö Taitoa Kuntaperintä työllistävät noin 500 henkilöä yhteensä 14 toimipaikassa eri puolilla Suomea. Vuonna 2017 Kunnan Taitoa -konsernin liikevaihto oli 36,4 miljoonaa euroa.

Pikafaktat

KuntaPro Oy ja Kunnan Taitoa Oy yhdistyvät Sarastia Oy:ksi. Yhtiö aloittaa toimintansa 1.4.2019.