Tietoturvauhat lisäsivät palveluiden kysyntää: Santa Monica Networksilla vahva vuosi 2009

Vaativiin tietoverkkoratkaisuihin keskittynyt Santa Monica Networks Oy on julkaissut vuoden 2009 tuloksensa. Yrityksen liikevaihto kasvoi 9 % ja oli 14,8 (13,6) miljoonaa euroa. Tulos ennen veroja nousi 846.000 (680.000) euroon, missä oli kasvua 24 %.

”Liikevaihto ja tulos ylittivät budjetoidun ja liiketoimintamme kehittyi strategian mukaisesti. Keskityimme yhä voimakkaammin asiantuntijapalveluihin verkkoturvallisuuden ympärillä. Palveluiden osuus liikevaihdosta kasvoi selvästi, millä oli ratkaiseva vaikutus kannattavuuteen”, Santa Monica Networksin toimitusjohtaja Kai Vuokko analysoi. Vuokon mukaan vuoden 2009 aikana yhä monipuolistuneet ja kasvaneet tietoturvariskit herättivät asiakkaat: yritykset alkoivat vaatia selvästi aiempaa luotettavampia tietoverkkoja ja syvällisempiä tietoturvaratkaisuja. ”Santa Monica on alansa uranuurtaja Suomessa. Meillä on maan pisin kokemus tietoturvallisten ja tehokkaiden verkkoratkaisujen toteuttamisessa. Tämä vahva asiantuntemus yhdistettynä yhä vakavampiin tietoturvauhkiin toi suotuisan tuloskehityksen päättyneellä tilikaudella.” Vuokko uskoo myös kuluvan vuoden 2010 hyvään tuloskehitykseen. Hänen mukaansa lisääntyneet tietomurrot vaativat yhä kehittyneempiä suojausratkaisuja, mikä on Santa Monican ydinliiketoimintaa. Santa Monica Networksin suurin asiakaskunta koostui operaattoreista ja palveluntarjoajista. Yritys- ja julkishallinnon asiakkaita oli kuitenkin tavoitteiden mukaisesti yhä enemmän.