Uusi osaamiskeskus Tanskaan: Alfa Laval kehittää osaamistaan panimoteollisuudessa

Lämpö-, erotus- ja virtaustekniikan maailmanlaajuinen markkinajohtaja Alfa Laval perustaa panimoliiketoiminnan osaamiskeskuksen Tanskaan Soborgin toimipisteeseensä. Soborg sijaitsee Kööpenhaminan läheisyydessä.

Olemassa olevaan Scandi Brew® -panimoliiketoimintaryhmään siirtyy lisää asiantuntijoita. Näin ryhmän asiantuntemus kattaa koko oluenpanoprosessin. Ryhmää täydennetään sekä uusien rekrytointien että Brysselin toimipisteen liiketoimintojen yhdistämisellä. Aiemmin panimoliiketoiminnan osaaminen oli hajautettu kahteen toimipisteeseen, Brysseliin ja Soborgiin. Toimipisteiden yhdistämisellä kerätään panimoasiantuntemus saman katon alle. Näin vastataan tulevaisuuden asiakastarpeisiin entistä paremmin. Tällä hetkellä Soborgin toimipisteen asiantuntemus kattaa hiivan propagointijärjestelmän, innovatiiviset panimomoduulit, top plate -ratkaisut ja avainkomponentit. ”Osaamiskeskuksen perustaminen ja toimintojen yhdistäminen vahvistavat tutkimusta ja tuotekehitystä sekä globaalia panimoliiketoimintaamme. Tavoitteenamme on, että toimittamamme laitteet ja palvelut maksimoivat asiakkaidemme panimoprosessien tehokkuuden”, segmenttipäällikkö Henrik Hjelmsmark Alfa Lavalista sanoo. Panimoteollisuus on sekoitus perinteistä käsityöläistaitoa ja huipputeknologiaa. Panimoprosessien tehokkuudella alan yritykset varmistavat menestyksensä erittäin kilpailluilla markkinoilla. Samaan aikaan lainsäädännön vaatimusten ja kasvavien energiankustannusten aiheuttamiin haasteisiin on vastattava. Panimoteollisuudelta vaaditaan myös herkkyyttä mukautua kuluttajien alati muuttuviin mieltymyksiin. ”Kasvatamme osaamistamme esimerkiksi oluen talteenotossa ja jätteenkäsittelyssä koko oluenpanoprosessin aikana. Kasvualueeksi näemme energiatehokkuuden ja jätteenkäsittelyn yhdistämisen ja kehitämme myös täysin uusia tuotteita”, Henrik Hjelmsmark sanoo.