Wanhalta Satamalta uusi koulutuskokonaisuus nuorille ammattilaisille

Lehdistötiedote 3.1.2012

Wanha Satama Oy käynnistää vuoden alusta nuorille ammattilaisille suunnatun, työelämä- ja verkostotaitoihin keskittyvän Werkosto 365 -koulutuskokonaisuuden. Vuoden aikana Wanha Satama järjestää yhdessä eturivin työelämäkouluttajien kanssa kahdeksan seminaarin sarjan sekä näitä täydentävän verkkoyhteisön.

”Järjestämme vuosittain useita päättäjille ja eri alojen asiantuntijoille kohdennettuja ammattitapahtumia. Ammattitapahtumat ovat mukana ratkaisemassa tarvetta kehittyä omassa työssään ja verkostoitua samalla alalla toimivien kollegoiden kanssa. Substanssiosaaminen on mielestäni kuitenkin vasta puolet siitä perustasta, jolta ponnistaen työnsä saa tämän päivän organisaatiossa tehtyä. Toisen puolen muodostavat työelämätaidot ja vankka verkosto”, Wanhan Sataman toimitusjohtaja Maarit Vesanto sanoo.

Uuteen koulutuskokonaisuuteen kuuluvissa seminaareissa teemana on vuonna 2012 Team & Work. Seminaareissa käsitellään kahdeksaa eri teemaa ansioituneiden työelämän asiantuntijoiden ja vuorovaikutteisen valmennuksen keinoin. Seminaareissa kuljetaan inspiraation ja konkretian kautta oivallukseen ja taitojen kehittymiseen. Jokainen seminaaripäivä seuraa samanlaista mallia ja johtaa konkreettiseen oppimiskokemukseen.

”Erilaisten seminaarien haasteena on se, että sisältö jää herkästi unohduksiin, ellei asioiden työstäminen jatku seminaarin jälkeen. Werkosto 365:een halusimme siksi rakentaa verkkoon yhteisön, jossa keskustelu seminaaripäivien sisällöstä jatkuu”, Wanhan Sataman tuotekehityspäällikkö Maija Sillanpää sanoo.

Osallistujien käytössä on verkkoyhteisö, jossa pääsee seuraamaan 365 päivän aikana kaikkien seminaarien pääesiintyjien blogeja sekä keskustelemaan heidän ja toisten osallistujien kanssa. Koska Werkosto 365 on suunnattu kaikille oman työelämäosaamisensa kehittämisestä kiinnostuneille nuorille ammattilaisille alaan katsomatta, verkostoituminen yli toimialojen ja ammattiryhmien toteutuu.

Seminaarien aiheina ovat muun muassa projekteissa onnistuminen, oman työn organisointi, työyhteisöviestintä ja uusien bisnesideoiden kehittäminen. Kouluttajina toimivat muun muassa Kari Neilimo, Saku Tuominen, Alf Rehn ja Tony Dunderfelt.

Maija Sillanpää, tuotekehityspäällikkö, Helsingin Messut Oy Wanha Satama, puh. 050 354 9585, maija.sillanpaa@wanhasatama.com

Maarit Vesanto, toimitusjohtaja, Helsingin Messut Oy Wanha Satama, puh. 050 320 9717, maarit.vesanto@wanhasatama.com

Werkosto 365 -kotisivut: http://www.werkosto365.fi

Wanha Satama

Wanhassa Satamassa järjestetään päättäjille ja asiantuntijoille kohdennettujen ammattitapahtumien lisäksi ulkopuolisten tapahtumajärjestäjien messuja sekä pienempiä asiakastilaisuuksia, juhlia, kongresseja ja kokouksia. Wanhassa Satamassa on kävijöitä vuosittain noin 150 000. Wanha Satama kuuluu Suomen Messut -konserniin, johon kuuluvat myös Expomark, Standiman ja Suomen Videoviestintä SVV. Konserni on alansa ehdoton markkinajohtaja. Wanhan Sataman toiminnan laatu on tunnustettu ISO 9001 -sertifikaatilla.