WSP Finlandille kaksi uutta toimialajohtajaa

29.11.2010 - WSP Finland Oy on nimittänyt kaksi uutta toimialajohtajaa, jotka on kutsuttu myös yrityksen johtoryhmän jäseniksi. Arto Tenhovuori (50) tulee Foster Wheeler Energia Oy:stä WSP Finlandin teollisuustoimialasta vastaavaksi johtajaksi tammikuusta alkaen. Jari Niskanen (47) aloitti 1.11.2010 WSP Finlandin infra-toimialasta vastaavana johtajana.

Tenhovuori siirtyy johtamaan WSP:n voimalarakennusten suunnitteluun liittyvää liiketoimintaa, joka koostuu Helsingissä ja Oulussa sijaitsevista yksiköistä. Hän on toiminut Foster Wheelerillä teollisuuden kattila- ja voimalaitosprojekteihin liittyvissä johtotehtävissä. WSP:n suunnittelijoiden kanssa Tenhovuori on tehnyt yli kymmenen vuotta tiivistä yhteistyötä.

”Siirryn suurella mielenkiinnolla uusiin haasteisiin WSP:n palvelukseen. Yhtiö tunnetaan muun muassa maanjäristysalueille rakennettavien kattila- ja voimalaitosrakennusten suunnittelun maailmanluokan osaajana. Kattilarakentaminen Foster Wheelerilla vaihtuu nyt kattilarakennusten suunnitteluun WSP:llä. Suomessa on käynnistymässä lähivuosina mielenkiintoisia teollisuuden suurhankkeita, joissa haluamme olla vahvasti mukana”, kertoo Tenhovuori.

Jari Niskanen siirtyy johtamaan ja kehittämään WSP:n infra-toimialan liiketoimintaa, jota tehdään noin 50 ammattilaisen voimin. Niskanen toimii myös katu- ja alueyksikön päällikkönä.

”Infra-toimialalla markkinatilanne on tällä hetkellä haastava. Tulemme keskittymään osaamiseen, laatuun ja toimintaprosessien kehittämiseen, jotta kilpailukykymme säilyy ja paranee. Kansainvälisyys ja monialaisuus ovat WSP:n vahvuuksia, joita tulemme hyödyntämään jatkossa vielä enemmän”, kertoo Niskanen. ”Lähes viiden ohjelmistotalossa vietetyn vuoden jälkeen on mukava päästä suunnittelu- ja konsulttitöiden pariin johtavan toimijan palvelukseen.”

Arto Tenhovuori, toimialajohtaja (1.1.2011 alkaen), teollisuus, WSP Finland Oy, 040 568 2643

Jari Niskanen, toimialajohtaja, infra, WSP Finland Oy, 040 527 4080

WSP Finland Oy on monialainen rakennus-, yhdyskunta- ja energiasektorin tutkimus-, suunnittelu-, konsultointi- ja muotoiluyritys.  Yrityksessä työskentelee kaikkiaan 370 asiantuntijaa Helsingissä, Oulussa, Järvenpäässä, Tampereella, Jyväskylässä ja Rovaniemellä. Liikevaihto vuonna 2009 oli 27 miljoonaa euroa, mistä viennin osuus oli 15 %. WSP aloitti toimintansa Suomessa 1.1.2007. Nimen alle ovat fuusioituneet WSP LT-Konsultit Oy, WSP SuunnitteluKORTES Oy, WSP TutkimusKORTES Oy, Gridpoint Finland Oy, Insinööritoimisto Pekka Heikkilä Oy, Geosurf Oy sekä Fundus Oy.

WSP Finland suunnittelee merkittäviä tie- ja ratahankkeita kuten Länsimetro, Kehärata, Kirkkonummi−Kivenlahti-moottoritie ja Espoo−Lohja−Salo-ratayhteys. Kaupunkisuunnittelu kokonaisuutena sekä kaupunkien liikenne- ja joukkoliikennesuunnittelu ja -selvitykset ovat WSP:n ydinosaamista. Muita tunnettuja suunnittelukohteita ovat muun muassa Eduskuntatalon lisärakennus, Finnforestin puurakenteinen pääkonttori sekä Pauligin uusi paahtimo ja Kolmiosairaala.

WSP Finland kuuluu kansainväliseen WSP Groupiin, jossa työskentelee 9 000 asiantuntijaa 200 toimistossa kuudessa eri maanosassa ja 35 eri maassa. WSP Group on perustettu 1969 ja se on listattu Lontoon pörssiin.

WSP