WSP:lle Vuoden ympäristökonsultti -palkinto jo kolmatta kertaa

WSP Group on saanut arvostetun Environmental Advisor of the Year Award 2011 -palkinnon tunnustukseksi laaja-alaisesta ympäristöosaamisestaan. Palkinto jaettiin Iso-Britanniassa, ja WSP:lle se myönnettiin nyt kolmatta kertaa. Aiemmat palkinnot yritys on saanut vuosina 2010 ja 2007.

Palkinnon perusteluina olivat WSP:n innovatiivisuus, toimialaosaaminen ja laaja palveluvalikoima.

Vuosittaisen palkinnon myöntää johtava, yritysostoihin keskittyvä Acquisitions Monthly -aikakauslehti.

”Saatu palkinto sinetöi johtavan asemamme ympäristöalan suunnittelijana, konsulttina ja kokonaisosaajana”, WSP Groupin ympäristö- ja energialiiketoiminnan toimitusjohtaja ja hallituksen jäsen Stuart McLachlan sanoo.

”Palkinto on tunnustus korkeasta osaamisestamme kestävän kehityksen saralla. Kansainvälisissä projekteissa on mukana myös suomalaista osaamista, ja vastaavasti kutsumme WSP:n parhaita kansainvälisiä asiantuntijoita osallistumaan Suomessa toteutettaviin hankkeisiin. Näin pystymme takaamaan asiakkaille uusimman tiedon tehokkaan hyödyntämisen hankkeiden suunnittelussa ja toteutuksessa”, kertoo WSP Finlandin toimitusjohtaja Matti Mannonen.

toimitusjohtaja Matti Mannonen, WSP Finland, puh. 040 544 7047, matti.mannonen@wspgroup.fi

Energia- ja ympäristö -toimialan johtaja Mikko Muoniovaara, WSP Finland, puh. 040 1622 740, mikko.muoniovaara@wspgroup.fi

Lehdistöyhteydet: Mailand Communications, puh. 050 325 7347 tai 050 553 8831

WSP Finland on monialainen suunnitteluyritys, joka tarjoaa tutkimus-, suunnittelu-, konsultointi- ja muotoilupalveluita suomalaisille ja kansainvälisille rakennus-, yhdyskunta-, liikenne-, ympäristö-, energia- ja teollisuustoimialojen asiakkaille.  Yrityksessä työskentelee noin 360 asiantuntijaa Helsingissä, Oulussa, Tampereella, Järvenpäässä, Jyväskylässä ja Rovaniemellä. Kestävä yhdyskuntasuunnittelu, liikennesuunnittelu ja talonrakennus-suunnittelu ovat WSP:n ydinosaamista. Viennin osuus liiketoiminnasta on noin viidennes.

WSP Finlandin viimeaikaisia suunnittelukohteita ovat muun muassa Metsähallituksen puurakenteinen Pilke-talo, Viikin matalaenergiatalo, Oulun postikeskus, Tampereen Niemenrannan alue, Ruskeasannan Sorttiasema, Turun Myllysilta, Helsingin Hakamäentie sekä useimmat pääkaupunkiseudun raideliikennehankkeet. Yritys on myös tehnyt selvityksen tuulivoimaliiketoiminnasta Perämerenkaaren alueella sekä vastannut Oulunsalo−Hailuoto-tuulipuiston YVA-hankkeesta.

WSP Finland kuuluu kansainväliseen WSP Groupiin, jossa työskentelee 9 000 asiantuntijaa 200 toimistossa kuudessa eri maanosassa ja 35 eri maassa. WSP Group on perustettu 1969 ja se on listattu Lontoon pörssiin.