WSP vahvistaa ympäristö- ja energiasektorin palvelutarjontaa

Suomen johtaviin rakennusalan suunnittelu- ja konsulttiyrityksiin lukeutuva WSP yhdistää Suomen-yhtiönsä. Tähän asti WSP Finland on vastannut rakennus- ja energiasektorin suunnittelusta ja WSP Environmental energia- ja ympäristökonsultoinnista.

”Yhtiöiden yhdistämisellä vastaamme kahteen tarpeeseen: energia- ja ympäristöpalveluiden sekä monialaisten suunnittelupalveluiden kysynnän kasvuun. Haluamme mennä niihin entistä vahvemmin mukaan”, kertoo WSP Finlandin toimitusjohtaja Matti Mannonen.

Yhdistymisen tuloksena WSP Finland tarjoaa kaikkia WSP Groupin liiketoimintojen palveluita tammikuun alusta 2011 lähtien.

”Laajemmilla kokonaisresursseilla tuemme WSP:n energia- ja ympäristöpalveluiden kasvattamista ja kehittämistä sekä tarjoamme WSP:n asiakkaille entistä kattavampia ja kilpailukykyisempiä suunnittelukokonaisuuksia”, WSP Finlandin toimitusjohtaja Matti Mannonen sanoo. ”Esimerkiksi tuuli- ja biovoimahankkeissa pystymme tarjoamaan asiakkaalle täyden palvelun vaikutusarvioinneista rakennussuunnitteluun ja projektinjohtoon.”

Matti Mannonen, toimitusjohtaja, WSP Finland Oy, puh. 040 544 7047, matti.mannonen@wspgroup.fi.

Karel Nieminen, toimitusjohtaja, WSP Environmental Oy, puh. 040 768 5594, karel.nieminen@wspgroup.fi

Mediayhteydet: Taru Nikulainen, Mailand Communications Oy, puh. 050 3257 347, taru.nikulainen@mailand.fi

WSP Finland on monialainen rakennus- ja yhdyskuntasektorin tutkimus-, suunnittelu-, konsultointi- ja muotoiluyritys.  Yrityksessä työskentelee kaikkiaan 370 asiantuntijaa Helsingissä, Oulussa, Järvenpäässä, Tampereella, Jyväskylässä ja Rovaniemellä. Liikevaihto vuonna 2009 oli 27 miljoonaa euroa, mistä viennin osuus oli 15 %. WSP aloitti toimintansa Suomessa 1.1.2007. Nimen alle ovat fuusioituneet WSP LT-Konsultit Oy, WSP SuunnitteluKORTES Oy, WSP TutkimusKORTES Oy, Gridpoint Finland Oy, Insinööritoimisto Pekka Heikkilä Oy, Geosurf Oy sekä Fundus Oy.

WSP Finland kuuluu kansainväliseen WSP Groupiin, jossa työskentelee 9 000 asiantuntijaa 200 toimistossa kuudessa eri maanosassa ja 35 eri maassa. WSP Group on perustettu 70-luvulla ja se on listattu Lontoon pörssiin.