Hoivamme Oy:n hoivakodit osaksi Mainiokoteja

Lehdistötiedote 7.5.2024

Ikääntyneiden ympärivuorokautista palveluasumista ja yhteisöllistä asumista tarjoavan Hoivamme Oy:n omistus on siirtynyt Mehiläinen Hoivapalvelut Oy:lle 3.5.2024 alkaen.

Etelä-Suomessa ja Pohjois-Savossa toimivan yhtiön toimintaan kuuluu yhdeksän hoivakotia, joissa on yli 300 asukaspaikkaa. Hoivakodit sijaitsevat Mäntsälässä, Kellokoskella, Nurmijärvellä, Kuopiossa, Karkkilassa, Sipoossa, Siuntiossa, Nummelassa ja Lahdessa.

”Hoivamme on ollut rohkea uudistaja hoiva-alalla ja saavuttanut merkittävän aseman varsin lyhyessä ajassa. Yhtiöllä on osaava henkilöstö, jonka kanssa lähdemme yhdessä jatkamaan ja kehittämään toimintaa edelleen", sanoo Mainiokotien liiketoimintajohtaja Niklas Härus.

"Pitkällisten keskustelujen pohjalta löysimme kumppanin, jonka kanssa kohtaavat arvot tarjota mahdollisimman laadukasta ja yksilöllistä hoivaa asukkaillemme. Mainiokodit oli selkeästi paras valinta jatkamaan Hoivamme-kotien toimintaa”, kertoo Hoivamme Oy:n perustaja ja entinen omistaja Amos Janhunen.

Omistusvaihdoksella ei ole suoraa vaikutusta hoivakotien arkeen tai sopimuksiin. Hoivamme Oy:n toimitusjohtaja Miina Pulkkinen jatkaa yrityskaupan integraation vastuuroolissa siirtymäajan.

Hoivamme Oy:n hoivakotien lisäksi Mainiokotien toimintaan kuuluu 87 Mainiokotia eri puolilla Suomea.

Lisätiedot:

- Mainiokodit, Niklas Härus, liiketoimintajohtaja, p. 041 536 9796
- Hoivamme Oy, Amos Janhunen, p. 040 709 2836

Hoivamme Oy on vuonna 2022 perustettu yksityinen, ikääntyneiden ympärivuorokautista palveluasumista ja yhteisöllistä asumista tarjoava yritys. Yhtiöllä on 315 asukaspaikkaa.

Mainiokodit on ikääntyneiden asumispalveluiden laatujohtaja Suomessa. Mainiokodeilla on 87 hoivakotia eri puolilla Suomea, joissa on yli 4 000 asukaspaikkaa. Mainiokodit kuuluu Mehiläinen-konserniin. www.mainiokodit.fi