Maailman ensimmäinen biohajoava pefletti

Uusi Katrin Green Spa -pefletti on vapautettu muovin ikeestä. Täysin biohajoava ja kompostoituva Green Spa on ensimmäinen laudeliina, jolle on myönnetty Joutsenmerkki. Sekä yritykset että loppukäyttäjät ottivat tuotteen innostuneesti vastaan.

Uusi Katrin-pefletti on entistä ympäristöystävällisempi ja kestävän kehityksen mukainen. Se myös tuntuu entistä miellyttävämmältä ja toimii niin kuin pitää, kovassakin käytössä.

Sen materiaali ei sisällä lainkaan muovia, mutta on siitä huolimatta vettä hylkivä, kertoo Metsä Tissuen markkinointipäällikkö Juho Ristimäki.

Tutkitusti paras takapuolituntuma

Uuden Green Spa -pefletin toimivuudesta toteutettiin asiakastesti, jota varten haastateltiin kylpylän asiakkaita ja henkilökuntaa. Uutta laudeliinaa verrattiin perinteiseen, ja ensivaikutelmat olivat pelkästään positiivisia.

– Testaajien mukaan takapuolituntuma on miellyttävä ja pehmeä, toteaa Ristimäki.
– Muoviton pefletti ei hiosta yhtä paljon, eikä liimaannu takapuoleen.

Raikkaan ja uudenaikaisen laudeliinan todettiin myös suojaavan hyvin bakteereilta ja kuumilta lauteilta. Kiitosta tuli myös helppokäyttöisyydestä ja sopivasta koosta. Muovittomuus ja biohajoavuus olivat lisäetu.

Muoviton pefletti sopii kaikille

Peflettejä kuluu muun muassa hotelleissa, kylpylöissä ja uimahalleissa valtavia määriä, joten biohajoavuudella on suuri merkitys luonnon kannalta. Joutsenmerkitty laudeliina tukee sekä asiakkaiden että yritysten bioajattelua ja ympäristöohjelmia.

– Paras mahdollinen pefletti pitää yllä myönteistä palvelumielikuvaa, Ristimäki sanoo.
– Green Spa -pefletti sopii kaikkiin saunoihin.

Lisätietoja:

Markkinointipäällikkö Juho Ristimäki, Metsä Tissue, GSM +358 40 180 6084, juho.ristimaki@metsatissue.com
Kuvapyynnöt:
ninna.tuhkio@mainoskentta.fi

METSÄ TISSUE on yksi Euroopan johtavista pehmopaperituotteiden toimittajista kotitalouksille ja suurkuluttajille. Yhtiö on myös maailman johtava ruoanlaittopaperien valmistaja. Metsä Tissuen tuotemerkkejä ovat Lambi, Serla, Mola, Tento, Katrin ja SAGA. Yhtiön tuotantolaitokset sijaitsevat Puolassa, Ruotsissa, Saksassa, Slovakiassa, Suomessa ja Venäjällä, ja sen liikevaihto on 940 miljoonaa euroa. Metsä Tissuen palveluksessa on 3 200 henkilöä. Metsä Tissue kuuluu Metsäliitto-konserniin.
www.metsatissue.com

Avainsanat: