Mainontapäivä 2005 keskittyy muutoksen hallintaan

[REMOVED GRAPHICS] TIEDOTUSVÄLINEILLE 9.6.2004 VAPAA JULKAISTAVAKSI Mainontapäivä 2005 keskittyy muutoksen hallintaan Mainostajien Liiton Mainontapäivä 2005 pidetään 21.9.2004 Helsingin Messukeskuksessa. Teemana on tänä vuonna "Kun tilanteet muuttuvat, mielipiteetkin muuttuvat." Suomalaisen markkinointiväen osaamista päivittävät kansainväliset ja kotimaiset esiintyjät. Käsittelyssä ovat mm. designin ja markkinoinnin suhde, nuorisomarkkinoinnin trendit sekä globaalin ja kansallisen mainonnan suhde. - Mainontapäivä on vakiinnuttanut asemansa kohtaamispaikkana, jossa markkinoijalla on parhaat edellytykset itsensä kehittämiseen ja uusien ajatusten saamiseen, sanoo Mainostajien Liiton toimitusjohtaja Ritva Hanski- Pitkäkoski. Odotamme jälleen paikalle 600 osallistujaa. Mainontapäivä 2005:n ohjelma yhdistää kansainvälisen ja suomalaisen näkökulman omien alojensa huippuasiantuntijoiden voimin. Päivän alkajaisiksi pureudutaan suhdannenäkymiin, kun Mainostajien Liiton Mainosbarometri 2005 tulokset julkistetaan. Volvon ex-päädesigner, nykyisin koko Ford Motor Companyn designista vastaava Peter Horbury kertoo Volvon muodonmuutoksesta ja designin suhteesta markkinointiin. PepsiCo Internationalin markkinointijohtaja Tim Davie käsittelee globaalin ja kansallisen mainonnan suhdetta ja nuorisomarkkinoinnin trendejä. Mediatoimisto MindSharen kuluttajatutkimuksesta vastaava johtaja Sheila Byfield selvittää, minkälaista markkinatutkimusta tarvitaan markkinointiviestinnän suunnittelun apuna. Mainostoimisto Kingin hallituksen puheenjohtaja Sunit Mehrotra käy läpi kertomuksen siitä, miten King menestyi Ruotsissa syvän mainostoimistolaman aikana. Veikkauksen toimitusjohtaja Risto Nieminen valottaa suomalaisen monopolibrändin pärjäämissuunnitelmia kansainvälisen kilpailun auetessa. KTT Pirjo Vuokko tarkastelee mainonnan ajattelutapoja ja vaikutuksia kotimaisesta näkökulmasta. Lisätietoja: Mainostajien Liitto: Toimitusjohtaja Ritva Hanski-Pitkäkoski, puh. (09) 6860 8417, 040 5080607 ritva.hanski-pitkakoski@mainostajat.fi Koulutuspäällikkö Anneli Seitsonen-Ceder, puh. (09) 6860 8415, 040 anneli.seitsonen-ceder@mainostajat.fi www.mainontapaiva.com ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/06/09/20040609BIT00120/wkr0001.pdf