Mainostajan tekijänoikeusopas on ilmestynyt

Mainostajien Liitto on julkaissut käytännönläheisen oppaan, joka antaa perustiedot mainontaan liittyvistä tekijänoikeuksista. Mainonnan ostajien lisäksi myös mainostoimistojen ja eri tekijänoikeuden haltijoiden on tärkeää tietää ja tunnistaa mainontaan liittyvät tekijänoikeudelliset kysymykset: mitä oikeuksia kullekin osapuolelle kuuluu ja mitä seikkoja tulee ottaa huomioon sopimuksia neuvoteltaessa. Asianajaja, varatuomari Tarja Tchernychin kirjoittamassa oppaassa on aihetta valaisevia oikeuden päätöksiä sekä tekijänoikeusneuvoston ratkaisuja. Kirjan liitteenä on viisi sopimusmallia: tekijänoikeuksien luovutus- ja käyttö-oikeussopimus, mainostoimistosopimus, mainosvalokuvasopimus ja mainoselokuvan tuotantosopimus. Oppaan hinta on 48 euroa, Mainostajien Liiton jäsenyrityksille ja oppilaitoksille 35 euroa. Hintaan lisätään alv 8%. ISBN 952-5262-23-5. Opasta voi tilata Mainostajien Liitosta, puh. (09) 6860 840 tai ml@mainostajat.fi. Mainostajien Liitto on valtakunnallinen, mainontaa ostavien yritysten ja yhteisöjen edunvalvoja. Jäsenyritykset (noin 400) edustavat kauppaa, teollisuutta, palvelualoja sekä julkisyhteisöjä. Näiden panostukset ovat yli 80 prosenttia markkinointiviestinnän kokonaisrahamäärästä Suomessa. Lisätiedot: Mainostajien Liitto: Toimitusjohtaja Ritva Hanski-Pitkäkoski puh. (09) 6860 8417, 040 5080607, ritva.hanski-pitkakoski@mainostajat.fi