Täysin uusi MAN-mallisto esittelyssä syyskiertueella 18.8.-22.9.2020

• MAN-kuorma-autojen uusin sukupolvi esittelyssä
  • Kiertue alkaa 18.8. ja jatkuu aina 22.9. asti
  • Uuden sukupolven kuorma-autot ovat entistä kuljettajalähtöisempiä
  • Uudet kuljettajaa avustavat järjestelmät, alhaisempi polttoaineenkulutus ja alhaisemmat CO2-päästöt

MAN-kuorma-autojen uusin sukupolvi esiteltiin Bilbaossa helmikuussa, ensimmäistä kertaa 20 vuoteen. Nyt MAN-kuorma-autot saapuvat esittelyyn Suomeen, kun syyskiertue starttaa Espoon MAN-Centeristä tiistaina 18.8.2020. Kiertue kulkee läpi Suomen ja päättyy pääkaupunkiseudulle tiistaina 22.9.2020.

Kiertueella on koeajettavana MAN TGX 28.510 6X2 BLS -vetopöytäauto, jonka perässä on kuormattu puoliperävaunu. MAN TGX:n D26-moottori (12,4 litraa) tuottaa tehoa 510 hv (375 kW) ja vääntöä 2600 Nm:ä. Sen akseliväli on 3 300 mm. Uuden sukupolven MAN TipMatic® -vaihteisto puolestaan laskee polttoaineen kulutusta ja parantaa ajomukavuutta. MAN TGX:n GX-ohjaamo ja 12,3” digitaalinen mittaristo ovat myös uutta. Koeajettavan MAN TGX:n varusteita ovat myös led-ajovalot ja MAN ComfortSteering. Kuljettajaa avustavista järjestelmistä mukana ovat kaista-avustin, kääntymisavustin ja GPS-ohjattu EfficientCruise-vakionopeudensäädin, joka reagoi edessä oleviin ylä- ja alamäkiin jopa kolme kilometriä etukäteen.

Paikoillaan tilaisuudessa tutustuttavissa ja esittelyssä on puolestaan MAN TGX 18.640 4X2 LL -vetopöytäauto. Sen akseliväli on 2 600 mm. Tämän MAN TGX -mallin varusteita ovat mm. GX-ohjaamo, 12,3” digitaalimittaristo, taukoilmastointi, MAN EasyControl -ohjauspaneeli sekä MAN MediaSystem Navigation Advanced 7” -navigointijärjestelmä.

MANin uusi kokonainen mallisarja on kehitetty kuljetusalan muuttuviin vaatimuksiin ja asettaa uudet standardit mm. kuljettajaa avustaville järjestelmille, kuljettajan huomioimiseen suunnittelussa sekä ajoneuvon liittämisen osaksi digitaalisia palveluja. Uuden sukupolven kuorma-autojen polttoaineenkulutuksen säästöt voivat olla jopa 8 %, mikä puolestaan vähentää oleellisesti CO2-päästöjä (TUV:n testitulos). Uusi MAN-kuorma-autosukupolvi tuo mukanaan uudenlaista mukavuutta, turvallisuutta, taloudellisuutta, luotettavuutta ja digitalisaatiota kuljettaja huomioiden.

Nähtävillä on myös pienempiin kuljetuksiin sopiva MAN TGE -pakettiauto. TGE-pakettiautomalleja on saatavana useilla kori- ja alustaratkaisuilla niin etu-, taka- kuin nelivetoisenakin kuin täyssähköisenä versionakin.

Paikalla ovat myös kunkin alueen kuorma-automyyjät, rallisimulaattori (parhaat rallikuskit palkitaan) ja muuta ohjelmaa.

Tarkemmat kiertuepaikkakunnat ja aukioloajat löytyvät linkistä: https://bit.ly/MANSyyskiertueaikataulu

Lisätietoja: Raimo Haavikko, Head of Sales, K Auto Oy | MAN-yksikkö, raimo.haavikko@mancenter.fi, puh. 045 320 7704