• Mandatum Oyj/

Mandatum Asset Management Growth Equity II -rahasto sijoittaa henkilöstö- ja palkkahallinnon teknologiayhtiö Integrataan

Mandatum Oyj, Lehdistötiedote 16.8.2024 klo 9.00

Mandatum Asset Managementin (MAM) kasvusijoitusstrategia on tehnyt sijoituksen kasvuyhtiö Integrataan. Sijoituksella tuetaan Integratan kansainvälistymistä ja teknologiaratkaisujen kehittämistä. Kyseessä on MAM Growth Equity II -rahaston kolmas sijoitus.

MAM Growth Equity -strategia keskittyy skaalautumisvaiheessa oleviin suomalaisiin ja pohjoismaisiin kasvuyhtiöihin. Se osallistuu poikkeuksellisiin kasvutarinoihin olemalla aktiivinen omistaja sekä tarjoamalla osaamista, verkostoja ja joustavaa kasvupääomaa yhtiöille, joilla on toimivaksi todetut liiketoimintamallit ja kunnianhimoinen johto.

Integratan visiona on tehdä älykästä tulevaisuutta henkilöstö- ja palkkahallinnon huipulla. Se on vuonna 2008 perustettu henkilöstö- ja palkkahallinnon älytalo, joka tuo humaanit HR-teknologiat asiakkaidensa arkeen. Asiantuntijoiden, automaation ja analytiikan avulla yritys antaa asiakkailleen aikaa keskittyä ydintoimintaansa. Integrata on pystynyt kasvattamaan liikevaihtoaan kannattavasti keskimäärin yli 25 prosenttia vuosina 2020–2023. Yhtiön liikevaihto oli 18,4 miljoonaa euroa vuonna 2023 ja se työllistää noin 200 henkilöä.

”Integrata sopii erinomaisesti portfolioomme modernina teknologiavetoisena toimijana, joka hyödyntää tekoälyä ja automaatiota henkilöstö- ja palkkahallinnossa. Yhtiön kasvutarina on vaikuttava – Integrata on onnistunut viemään markkinaosuuksia isoilta toimijoilta ja kasvamaan vahvasti, vaikka markkina itsessään ei juurikaan kasva. Integratalla on myös erinomainen asiakas- ja henkilöstötyytyväisyys sekä vahvoja asiakasreferenssejä Suomesta. Haasteet, joissa yhtiö tukee kotimaisia asiakkaitaan, ovat samoja myös muissa Pohjoismaissa. Integratan tilanne onkin nyt otollinen seuraavaan kasvuloikkaan ja kohti laajentumista Pohjoismaiden ja Euroopan markkinoille”, sanoo Mandatum Asset Managementin Investment Manager Rami Salonen.

Integratan toimitusjohtaja ja perustajajäsen Riku Heinonen korostaa sijoituksen merkitystä yhtiön kasvutarinassa: ”Integrata on toiminut tähän asti tulorahoituksella kolmen perustajansa puikoissa. Nyt uuden strategiamme myötä olemme valmiita seuraavaan siirtymään keskittymällä tulevaisuuden teknologiaan ja kansainvälistymiseen. Mandatumin tiimi toi keskusteluun kollektiivisen tahtotilan ja jakoi saman arvopohjan, ja näytöt vastaavista sijoituksista ovat vakuuttavia. Uskomme, että saavutamme strategiset tavoitteemme yrityskulttuurimmekin kannalta kaltaisemme sijoittajan siivittämänä”, Heinonen kuvaa.

MAM Growth Equity II -rahasto on MAMin kasvusijoitusstrategian toinen vuosikerta. Strategian ensimmäinen sulkeminen toteutettiin joulukuussa 2022. Rahasto keskittyy aktiivisesti kehittämään portfoliossaan olevia yhtiöitä mahdollistaakseen niiden kasvun ja kansainvälistymisen. Mandatumin Growth Equity -tiimi on ollut mukana kehittämässä muun muassa Haltiania, Nostoa, Cadmaticia ja Oddlygoodia, ja viimeksi se sijoitti suomalaiseen HappySignalsiin.

Lisätiedot:

Mandatum

Alexander Antas

Pääomasijoitusjohtaja, Mandatum Asset Management

alexander.antas(a)mandatumam.com

SVP, Viestintä, brändi ja vastuullisuus, Mandatum Oyj

niina.riihela(a)mandatum.fi

Integrata

Riku Heinonen

toimitusjohtaja, Integrata

Puh. +358 40 593 0609

riku.heinonen(a)integrata.fi

Mandatum on rahan ja hengen erikoisosaamisen yhdistävä merkittävä finanssipalvelujen tarjoaja. Yhtiö tarjoaa asiakkailleen laajan valikoiman palveluita kattaen omaisuuden- ja varainhoidon, säästämisen ja sijoittamisen, palkitsemisen ja sitouttamisen, eläkeaikaan varautumisen sekä henkilövakuuttamisen. Mandatum tarjoaa palveluita yritysasiakkaille, henkilöasiakkaille sekä institutionaalisille ja varainhoitoasiakkaille.

Mandatum Oyj:n tytäryhtiö Mandatum Asset Management (MAM) on pohjoismainen omaisuudenhoitaja. Sen hallinnoima sijoitusvarallisuus jakautuu yhtiön keskeisiin ydinosaamisalueisiin: yrityslainasijoituksiin, pääomasijoituksiin, kiinteistösijoituksiin ja aktiiviseen valintaan perustuviin osakesijoituksiin. MAM tarjoaa sijoitusratkaisuja sekä varainhoitoa vaativimmille instituutio- ja yksityissijoittajille. MAM GE -tiimi keskittyy skaalautumisvaiheessa oleviin pohjoismaisiin kasvuyhtiöihin, joilla on toimivaksi todetut liiketoimintamallit ja kunnianhimoiset tiimit.

mandatum.fi

mandatumam.com/fi/

Integrata lyhyesti

Integrata Oy on vuonna 2008 perustettu henkilöstö- ja palkkahallinnon älytalo, joka tuo asiakkaidensa arkeen humaanit HR-teknologiat (ja hitusen huumoria). Asiantuntijoiden, automaation ja analytiikan avulla yritys antaa asiakkaille aikaa keskittyä suuriin linjoihin sekä suitsutuksiin. Integrata työllistää yhteensä yli 200 asiantuntijaa viidellä toimipaikalla: Tampereella, Helsingissä, Turussa, Porissa ja Oulussa.

integrata.fi

Tämä markkinointimateriaali koskee Mandatum Asset Management Oy:n MAM Growth Equity II Ky -rahastoa (“Rahasto”). Tämän materiaalin on tehnyt Mandatum Asset Management Oy, joka on Rahaston salkunhoitaja. Rahastoa hallinnoi Mandatum AM AIFM Oy (Bulevardi 56, 00120 Helsinki, PL 1221, 00101, Finland). Rahasto on tarjolla vain ammattimaisille asiakkaille.

Tämä markkinointimateriaali ei ole sijoitusneuvontaa. Tutustu rahaston virallisiin asiakirjoihin ennen lopullisen sijoituspäätöksen tekemistä.