Mandatum myy eläkesäätiöpalveluliiketoimintansa Porastolle

Lehdistötiedote 19.8.2024 klo 14.00

Mandatum Life Palvelut Oy (Mandatum) on allekirjoittanut sopimuksen eläkesäätiöpalveluliiketoimintansa myymisestä Porasto Oy:lle. Kaupan arvioitu toteutumisajankohta on 31.12.2024.

Myytävään liiketoimintaan kuuluu mm. eläkesäätiöille ja -kassoille tarjottavat hallinnointipalvelut, työnantajille tarjottavat työsuhde-etuuksien IFRS:n ja USGAAP:n mukaiset laskenta- ja raportointipalvelut sekä yhtiöiden eläkelupausten laskenta- ja maksatuspalvelut. Ne tulivat osaksi Mandatumin palvelukokonaisuutta keväällä 2011, kun yhtiö osti Silta Oy:n eläke- ja henkilöstörahastopalvelut.

Eläkesäätiöpalveluihin liittyvä henkilöstö siirtyy Porastoon vanhoina työntekijöinä. Asiakkaille liiketoiminnan siirtymisestä ei aiheudu palvelumuutoksia.

Kaupalla ei ole oleellista vaikutusta Mandatumin tulokseen.

Lisätiedot:

Mandatum
Jukka Kurki
Toimitusjohtaja, Mandatum Henkivakuutusosakeyhtiö
jukka.kurki(a)mandatum.fi

SVP, Viestintä, markkinointi ja vastuullisuus
niina.riihela(a)mandatum.fi

Porasto Oy
Toimitusjohtaja Mika Kivinen

Mandatum on rahan ja hengen erikoisosaamisen yhdistävä merkittävä finanssipalvelujen tarjoaja. Yhtiö tarjoaa asiakkailleen laajan valikoiman palveluita kattaen omaisuuden- ja varainhoidon, säästämisen ja sijoittamisen, palkitsemisen ja sitouttamisen, eläkeaikaan varautumisen sekä henkilövakuuttamisen. Mandatum tarjoaa palveluita yritysasiakkaille, henkilöasiakkaille sekä institutionaalisille ja varainhoitoasiakkaille. Mandatumin liiketoiminnan menestyksen keskiössä ovat osaava henkilöstö, vahva brändi ja onnistuminen sijoitustoiminnassa. mandatum.fi/konserni

Porasto

Porasto on asiakkaidensa omistama palveluyhtiö, jonka palveluvalikoima on laaja. Poraston ydinliiketoimintaa on tarjota laajasti työ- ja lisäeläkkeisiin liittyviä palveluita eläkesäätiöille ja -kassoille. Lisää Poraston toiminnasta ja palveluvalikoimasta: www.porasto.fi/