Mandatum Oyj:n hallitus päätti henkilöstöannista

Mandatum Oyj, pörssitiedote, 13.8.2024 klo 12.45

Mandatum Oyj:n (”Yhtiö”) hallitus on 13.8.2024 päättänyt varsinaisen yhtiökokouksen 15.5.2024 antamaan valtuutukseen perustuen järjestää henkilöstöannin.

Henkilöstöannin tarkoituksena on sitouttaa ja kannustaa henkilökuntaa hankkimaan ja omistamaan Yhtiön osakkeita sekä sitouttaa heidät Yhtiön pitkän aikavälin strategiaan ja tavoitteisiin. Tämän johdosta hallitus katsoo, että suunnattu osakeanti on Yhtiön edun mukainen ja että osakkeenomistajien merkintäetuoikeudesta poikkeamiselle on osakeyhtiölain 9 luvun 4 §:n mukainen Yhtiön kannalta painava taloudellinen syy.

Osakkeenomistajien merkintäetuoikeudesta poiketen henkilöstöannissa tarjotaan Yhtiön ja sen tytäryhtiöiden henkilöstön ja Yhtiön toimitusjohtajan merkittäväksi yhteensä enintään 250 000 Yhtiön uutta osaketta, henkilöstöannin ehtojen mukaisesti. Henkilöstöannissa ei tarjota osakkeita Mandatum Oyj:n hallituksen jäsenten merkittäväksi eikä Yhtiön tytäryhtiöiden sellaisten hallitusten jäsenten merkittäväksi, joilla ei ole voimassa olevaa työsuhdetta Yhtiön tytäryhtiöön. Mahdollisessa ylimerkintätilanteessa Yhtiön hallitus voi päättää korottaa tarjottavien osakkeiden määrää enintään 900 000 osakkeeseen. Tarjottavat osakkeet vastaavat noin 0,05 prosenttia Yhtiön kaikista osakkeista ja niiden tuottamasta äänimäärästä ennen henkilöstöantia (noin 0,18 prosenttia ennen henkilöstöantia olettaen, että hallitus käyttää oikeuttaan korottaa tarjottavien osakkeiden määrää 900 000 osakkeeseen) ja noin 0,05 prosenttia henkilöstöannin jälkeen edellyttäen, että kaikki tarjottavat 250 000 osaketta merkitään täysimääräisesti (noin 0,18 prosenttia henkilöstöannin jälkeen olettaen, että hallitus käyttää oikeuttaan korottaa tarjottavien osakkeiden määrää 900 000 osakkeeseen).

Osakkeen merkintähinta on 3,74 euroa per osake, mikä perustuu Yhtiön osakkeen vaihdolla painotettuun keskikurssiin Nasdaq Helsinki Oy:ssä hallituksen osakeantipäätöstä edeltäneen kalenterikuukauden ajalta ajanjaksolla 1.7.2024–31.7.2024 ja siitä laskettavaan 10 prosentin alennukseen. Osakkeen vaihdolla painotettu keskikurssi edellä mainittuna ajanjaksona oli 4,15 euroa osakkeelta.

Osakkeiden merkintäaika on 21.8.2024–30.8.2024. Henkilöstöannin merkinnän tulee koskea vähintään 140 ja enintään 22 000 osaketta. Henkilöstöannissa merkittyihin osakkeisiin kohdistuu luovutusrajoitus, joka päättyy 360 päivää merkintäajan päättymisen jälkeen. Henkilöstöannissa kerätyt varat kirjataan Yhtiön sijoitetun vapaan oman pääoman rahastoon.

Henkilöstöannin ehdot ovat tämän pörssitiedotteen liitteenä.

Yhtiön hallitus päättää merkintöjen hyväksymisestä ja henkilöstöannissa annettavien uusien osakkeiden lopullisesta määrästä merkintäajan päättymisen jälkeen. Henkilöstöannin lopullisesta tuloksesta tiedotetaan pörssitiedotteella hallituksen päätöksen jälkeen arviolta 10.9.2024 mennessä.

Sijoittajat:
Lotta Borgström
sijoittajasuhdejohtaja
lotta.borgstrom[a]mandatum.fi

Media:
SVP, viestintä, brändi ja vastuullisuus
niina.riihela[a]mandatum.fi

Mandatum on rahan ja hengen erikoisosaamisen yhdistävä merkittävä finanssipalvelujen tarjoaja. Yhtiö tarjoaa asiakkailleen laajan valikoiman palveluita kattaen omaisuuden- ja varainhoidon, säästämisen ja sijoittamisen, palkitsemisen ja sitouttamisen, eläkeaikaan varautumisen sekä henkilövakuuttamisen. Mandatum tarjoaa palveluita yritysasiakkaille, henkilöasiakkaille sekä institutionaalisille ja varainhoitoasiakkaille. Mandatumin liiketoiminnan menestyksen keskiössä ovat osaava henkilöstö, vahva brändi ja onnistuminen sijoitustoiminnassa. mandatum.fi/konserni