Mandatum Oyj:n osakkeenomistajien nimitystoimikunnan kokoonpano

Mandatum Oyj, Pörssitiedote, 15.11.2023 klo 16.00

Mandatum Oyj:n ensimmäinen osakkeenomistajien nimitystoimikunta on asetettu. Nimitystoimikunta koostuu Sampo Oyj:n osittaisjakautumisesta ja Mandatum Oyj:n perustamisesta päättäneen Sampo Oyj:n 17.5.2023 pidetyn varsinaisen yhtiökokouksen hyväksymän nimitystoimikunnan työjärjestyksen mukaisesti neljästä jäsenestä, joista kolme edustaa niitä yhtiön kolmea suurinta osakkeenomistajaa, joilla 31.10.2023 kaupankäyntipäivän päättyessä oli suurin osuus yhtiön kaikkien osakkeiden tuottamista äänistä, ja jotka halusivat osallistua toimikunnan työskentelyyn. Yhtiön hallituksen puheenjohtaja toimii asiantuntijaroolissa nimitystoimikunnan neljäntenä jäsenenä.

Nimitystoimikunnan kokoonpano:

• Herman Korsgaard, Principal, Altor Equity Partners AS (Altor Invest 8 AS:n nimeämänä)
  • Petter Söderström, sijoitusjohtaja, Solidium Oy (Solidium Oy:n nimeämänä)
  • Risto Murto, toimitusjohtaja, Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma (Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varman nimeämänä)
  • Patrick Lapveteläinen, Mandatum Oyj:n hallituksen puheenjohtaja

Nimitystoimikunta valitsi keskuudestaan puheenjohtajaksi Petter Söderströmin ensimmäisessä kokouksessaan 15.11.2023.

Nimitystoimikunta on Mandatum Oyj:n osakkeenomistajien toimielin, jonka tehtävänä on valmistella vuosittain hallituksen jäsenten valintaa ja palkitsemista sekä hallituksen valiokuntien ja nimitystoimikunnan palkitsemista koskevat ehdotukset varsinaiselle yhtiökokoukselle. Nimitystoimikunnalle kuuluu myös muita sen työjärjestyksessä määriteltyjä tehtäviä. Nimitystoimikunta asetetaan vuosittain.

Sijoittajatiedustelut:
Lotta Borgström