Mandatumin noin 50 000 sopimuksen henkivakuutuskannan siirto Ifille toteutettu onnistuneesti

Lehdistötiedote, 1.10.2024 klo 13.00

Mandatum Henkivakuutusosakeyhtiö (”Mandatum Life”) ja If Livförsäkring AB ovat onnistuneesti saattaneet päätökseen kannanluovutuksen, jossa Mandatum Life luovuttaa If Livförsäkringin Suomen sivuliikkeelle (If Henkivakuutus Oy, Suomen sivuliike) sellaiset henkivakuutussopimukset, jotka ovat If Vahinkovakuutus Oyj:n Suomen sivuliikkeen myymiä ja hoidossa olevia sopimuksia.

Kannan myynti koskee noin 50 000 sopimusta. Kokonaiskauppahinta on 17,5 miljoonaa euroa, josta noin 4,0 miljoonaa euroa tulee näkymään riskihenkivakuutuksen tuloksessa kolmannella vuosineljänneksellä. Loppuosa kauppasummasta on jo realisoitunut yhtiön tulokseen aiempien vuosineljännesten aikana. Myynnistä tiedotettiin 27.9.2023.

Kannanluovutuksella ei ole asiakasvaikutuksia eli kyseessä olevien asiakkaiden siirtyvät sopimukset jatkuvat kuten ennenkin. Suomessa kannanhoito jatkuu If Henkivakuutus Oy:n Suomen sivuliikkeen toimesta.

Lisätietoja:

Jukka Kurki

Toimitusjohtaja, Mandatum Henkivakuutusosakeyhtiö

jukka.kurki(a)mandatum.fi

SVP, viestintä, brändi ja vastuullisuus
niina.riihela[a]mandatum.fi