Manison Maksujärjestelmille Osakkuusyhtiö Ruotsista

Report this content

Arvoisa toimitus, Ohessa vapaasti toimituksenne käyttöön Ruotsin yrityskauppaamme käsittelevä tiedotteemme. Kerron mielelläni lisää Ruotsin yrityskaupastamme ja koko Ruotsin elektronisen maksamisen markkinasta. Ystävällisin terveisin Manison Maksujärjestelmät Oy Päivö Eerola Toimitusjohtaja (09) 755 263 21 044-755 2630 paivo.eerola@manison.net Manison Maksujärjestelmät Oy 6.2.2003 Lehdistötiedote Julkaistavissa heti MANISON MAKSUJÄRJESTELMILLE OSAKKUUSYHTIÖ RUOTSISTA Manison Maksujärjestelmät Oy laajentaa toimintaansa Ruotsiin. Elektroniseen maksamiseen erikoistunut Manison on perustanut osakkuusyhtiön Ruotsiin yhdessä kaupan järjestelmien huolto-ja logistiikkapalveluihin erikoistuneen DSN.It:n kanssa. "Perustettu osakkuusyhtiö Manison Svenska Ab keskittyy tarjoamaan ratkaisuja elektroniseen maksamiseen Ruotsissa. Manison Svenska on samalla ostanut Rosengrens yhtiöltä heidän erillismaksupäätteisiin liittyvän liiketoiminnan. Manison saa järjestelyn kautta noin 2000 maksupääteasiakasta", kertoo toimitusjohtaja Päivö Eerola Manison Maksujärjestelmät Oy:stä. Suomeen nähden Ruotsin maksupäätemarkkinat ovat noin kaksinkertaiset. Manison Svenska tavoittelee noin 20 prosentin markkina-asemaa Ruotsissa. Manison tuo perustettuun osakkuusyhtiöön Manison Svenskaan elektronisen maksamisen osaamisen ja DSN.It logistiikkaan liittyvät tukipalvelut maanlaajuisesti. Uudella yhtiöllä on muun muassa asiakkaiden tukena call centerin palvelut. "Vaikka Ruotsi on teknologian kehityksessä ja uuden teknologian omaksumisessa yksi kärkimaita, on Ruotsi korttimaksamisessa vielä selvästi jäljessä Suomea, Norjaa ja Tanskaa. Korttimaksuja tehdään per henkilö Ruotsissa vain puolet Suomen määrästä ja Norjaan nähden vain kolmannes. Korttimaksamisen arvioidaan yleistyvän Ruotsissa nopeasti lähivuosien aikana. Kasvulle antaa pohjaa Ruotsin mahdollinen siirtyminen euron käyttöön ja EMV- sirukorttikehitys, jolloin Ruotsissakin syntyy markkinat sirukortinlukijoille", kuvaa Eerola Ruotsin markkinatilannetta. Manison Maksujärjestelmät on Pohjoismaiden nopeimmin kasvava elektronisen maksamisen toimittaja. Yhtiöllä on lähes 10 000 asiakasta Suomessa ja sen päätuotteita ovat erillismaksupäätteet ja ohjelmistot, sirukortinlukijat ja ohjelmistot sekä PC-ohjelmistot elektroniseen maksamiseen. Manisonin liikevaihtoarvio kuluvalle vuodelle on noin 3,4 miljoonaa euroa. Henkilöstöä Manisonilla on 15. Lisätietoja: Toimitusjohtaja Päivö Eerola, Manison Maksujärjestelmät Oy, 09-755 26321, 044-755 2630, e-mail paivo.eerola@manison.net ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/06/20030205BIT00920/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/06/20030205BIT00920/wkr0002.pdf