Lapsille ja nuorille tukea koko joulun ajan

Mannerheimin Lastensuojeluliiton Lasten ja nuorten auttava puhelin päivystää jokaisena vuoden päivänä. Jouluaatosta 24.12.2004 sunnuntaihin 2.1.2005 päivystysaika on joka päivä kello 13 - 16. Lasten ja nuorten puhelimen numero on 0800 120400 ja siihen voi soittaa maksutta koko maassa. Vaikka joulu on lasten juhla, joillekin lapsille se voi olla ahdistava päivä. Lasten ja nuorten puhelin auttaa, kun lapsella ei ole kuuntelijaa silloin, kun hän sitä tarvitsee. Puhelimen toisessa päässä on koulutettu vapaaehtoinen päivystäjä, jolla on aikaa kuunnella. Myös Lasten ja nuorten netti päivystää koko joulun ajan osoitteessa www.lastenjanuortennetti.net. Lasten ja nuorten netti on noutopostipalvelu, jossa lapsi tai nuori voi käydä kirjoittamassa kirjeen ja lukemassa siihen kirjoitetun vastauksen. Kirjeisiin vastataan kahden viikon kuluessa. Lasten ja nuorten nettiin voi kirjoittaa turvallisesti miltä tahansa Internet-yhteyksin varustetulta tietokoneelta. Lasten ja nuorten puhelin noudattaa normaaleja päivystysaikoja torstaihin 23.12.2004 saakka ja taas maanantaista 3.1.2005 alkaen. Normaalit päivystysajat ovat maanantaista torstaihin kello 13 - 20, perjantaisin kello 13 - 22, lauantaisin kello 18 - 22 ja sunnuntaisin kello 17 - 20. Myös vanhemmat saavat tukea. Vanhempainnettiin osoitteessa www.mll.fi voi kirjoittaa myös joulun aikaan kaikissa arjen vanhemmuutta ja lasten kasvatusta koskevissa kysymyksissä, pohdinnoissa ja kommenteissa. Vapaaehtoisen päivystäjän vastauksen saa noin kahden viikon kuluessa. Vanhempia tukeva Vanhempainpuhelin on suljettu 22.12.2004 - 2.1.2005 välisen ajan. Vanhempainpuhelimeen voi ottaa yhteyttä jälleen maanantaista 3.1.2005 alkaen maanantaisin, tiistaisin ja torstaisin kello 9 - 12 ja 17 - 20, keskiviikkoisin ja perjantaisin ja sunnuntaisin kello 17 - 20. Lisätietoja: Viestintäpäällikkö Juha Aromaa, (09) 34811580, 040 5802393