MANNERHEIMIN LASTENSUOJELULIITTO

Vanhemmat tyytyväisiä Mannerheimin Lastensuojeluliiton Vanhempainnettiin

Vanhemmat ovat tyytyväisiä Mannerheimin Lastensuojeluliiton Vanhempainnetistä saamaansa tukeen. Käyttäjäkyselyyn vastanneista 46 prosenttia sanoi Vanhempainnetistä saadun vastauksen auttaneen paljon tai todella paljon. Lisäksi 50 prosentin mielestä saatu vastaus auttoi jonkin verran. MLL:n Vanhempainnetti on internetissä toimiva palvelu, johon vanhemmat voivat kirjoittaa vanhemmuuden ongelmista. Viesteihin vastaavat tehtäväänsä koulutetut, vaitiolovelvolliset vapaaehtoiset, jotka ovat itsekin vanhempia. Vuonna 2004 Vanhempainnettiä käytti 485 vanhempaa. Erityisen merkittävää on, että 63 prosenttia käyttäjistä koki saavansa paljon tai todella paljon henkistä tukea. Toiselta samassa tilanteessa olevalta ihmiseltä saatu rohkaisu on helppo ottaa vastaan. Joskus pelkkä kysyminenkin auttaa. ”Helpotti jo pelkkä kirjoittaminen, siihen vastauksen saaminen vielä enemmän”, totesi yksi palvelun käyttäjä palautteessaan. Vanhempainnettiin voi kirjoittaa osoitteessa www.mll.fi. Viesteihin vastataan kahden viikon kuluessa. Jos huolesta on helpompi puhua kuin kirjoittaa, voi soittaa Vanhempainpuhelimeen, jonka numero on 06001-2277 (0,08 euroa+pvm). Myös puheluihin vastaavat koulutetut, vaitiolovelvolliset vapaaehtoiset. Vanhempainpuhelin päivystää maanantaisin, tiistaisin ja torstaisin kello 9-12 ja 17-20 sekä keskiviikkoisin, perjantaisin ja sunnuntaisin kello 17-20. Lisätietoja: Projektipäällikkö Marjo Kankkonen, (09) 34811615, 040 7312008 Viestintäpäällikkö Juha Aromaa, (09) 34811580, 040 5802393