50 % enemmän nastoja ja erinomainen ajettavuus

Continentalin uusi talvirengas IceContact™ 2 – parasta pitoa jäällä ja lumella

Continental tuo tälle talvikaudelle markkinoille uuden IceContact™ 2 -nastarenkaan. Talvirenkaiden terävintä kärkeä edustavassa renkaassa on peräti 50 % enemmän nastoja kuin edeltäjässään, mikä parantaa sen pitoa jäällä ja kaarteissa merkittävästi. Ainutlaatuinen nastoitusteknologia lisää turvallisuutta ja ajomukavuutta kaikissa olosuhteissa. Erittäin suorituskykyinen rengas on saanut testien parhaat pisteet ajettavuudestaan jäällä ja lumella.

Ainutlaatuinen nastoitusteknologia

IceContact™ 2 -renkaassa on 180 nastaa – lähes kaksi kertaa perinteisiä talvirenkaita enemmän. Ainutlaatuinen nastoitusteknologia takaa, että nastat ovat oikeassa kulmassa tiehen nähden tilanteessa kuin tilanteessa ja niiden kiinnitys on neljä kertaa normaalia pitävämpi. Nastoja ympäröivät jäähilekäytävät parantavat jääpitoa poistamalla murskattua jäätä nastan ja jään välistä. Samalla rengasta varten kehitetyt ultrakevyet Kristall-nastat painavat neljänneksen edeltäjiään vähemmän.

Kaikkien edellä mainittujen seikkojen seurauksena nastat pureutuvat jäähän entistä paremmin samalla kun tien päällystettä kuluttava vaikutus on pienentynyt. Rengas on optimoidun voimansiirron ja nastojen sijoittelun ansiosta myös erittäin hiljainen.

”IceContact™ 2 -renkailla on tutkitusti erinomainen jääpito ja sen suorituskyky lumella on ensiluokkainen. Samalla on varmistettu, että renkaan ajettavuus ja äänettömyys ovat huippuluokkaa”, summaa Continental Rengas Oy:n tuotepäällikkö Jari Alopaeus.

Entistä parempi kumiseos

Renkaissa käytetyn uuden kumiseoksen joustavuus säilyy alhaisissakin lämpötiloissa ja lisää turvallisuutta kaikissa talviolosuhteissa. Epäsymmetrisen pintakuviointinsa ansiosta renkaat mukautuvat kaikkiin olosuhteisiin: sisempi pintakuvio on optimoitu lumelle ja antaa hyvän pidon jarrutukseen ja kiihdytykseen, kun taas ulompi pintakuvio parantaa ajettavuutta ja käsiteltävyyttä. Renkaan kyljen muotoilu parantaa osaltaan ajettavuutta syvässä lumessa.

Erinomaista menestystä testeistä

Tuulilasin testissä (12/2015) rengas sai täydet pisteet ajettavuudestaan jäällä, ajettavuudesta lumella sekä kiihdytyksestä lumella. Rengasta luonnehdittiin muun muassa seuraavasti: ”Erittäin hyvä talvirengas. Pito jäällä on hyvä niin kiihdytyksissä, jarrutuksissa kuin käsittelykokeessakin. Toimii hyvin myös lumella.”

Tekniikan Maailman testissä (17/2015) rengasta kiitettiin puolestaan erityisesti pidosta jäällä ja lumella sekä ajettavuudesta kaikissa talviolosuhteissa. ”Continental on ominaisuuksiltaan tasapainoinen. Sen pito on jäällä hyvä, ja ajo on varmaa hyvän sivuttaispidon ansiosta. Myös lumella rengas toimii mallikkaasti ja se reagoi nopeasti väistötilanteissa”, raati arvioi.

Lisätietoja: Tuotepäällikkö Jari Alopaeus, Continental Rengas Oy, p. 09 32990 325, jari.alopaeus@conti.de

Continental

Continental kehittää älykkäitä teknologioita ihmisten ja tavaroiden kuljettamiseen. Kansainvälinen autoteollisuuden toimittaja, rengasvalmistaja ja teollinen kumppani tuottaa luotettavana yhteistyökumppanina kestäviä, turvallisia, mukavia, yksilöllisiä ja edullisia ratkaisuja. Vuonna 2014 yhtiön liikevaihto oli noin 34,5 miljardia euroa jakautuen viiteen divisioonaan: Chassis & Safety, Interior, Powertrain, Tires ja ContiTech. Continental työllistää tällä hetkellä noin 200 000 työntekijää 53 maassa.

Tire Division

The Tire division includes the Passenger and Light Truck, the Commercial Vehicle Tire and the Industrial Tire business units, as well as the Two-Wheel Tire activities. As one of the world’s leading tire manufacturers with more than 44,000 employees, the division achieved cumulative sales of more than €9.6 billion in 2013. The Tire division currently has 24 production and development locations worldwide. The broad product range and continuous investments in R&D make a major contribution to cost-effective and ecologically efficient mobility.

www.continental.fi