Kysely: 81 % pitää suomalaisia toivottomina flirttailijoina

Mobiilisovelluksesta apua romantiikkaan

Peräti kahdeksan kymmenestä suomalaisesta on sitä mieltä, etteivät suomalaiset osaa flirttailla ja deittailuun suhtaudutaan liian vakavasti. Samalla suomalaisten romantiikannälkä on hyvin käytännönläheistä. TV Mix tutki suomalaista romantiikkaa kyselyssä, johon osallistui yli 3 500 suomalaista. Romantiikan edistämiseen on nyt kehitetty Ultimate Romance -puhelinsovellus, jonka avulla romantiikasta halutaan tehdä vähemmän vakavaa. Samalla Cloetta tuo markkinoille TV Mix -perheeseen kuuluvan TV Mix Romance -karkkipussin.

TV Mix tutki kyselyssään suomalaisten ajatuksia romantiikasta ja flirttailusta. Tutkimuksen tulos oli kiistaton: peräti 81 % vastaajista sanoo, etteivät suomalaiset osaa flirttailla toisilleen ja deittailuun suhtaudutaan liian vakavasti. Vaikka jäyhät suomalaiset eivät välttämättä saa suutaan auki oikeissa tilanteissa, eivät flirttailu ja romantiikka silti ole yhdentekeviä: vain 3 % vastaajista sanoo romantiikan olevan yliarvostettua.

Suomalainen kaipaa arkiromantiikkaa

Arkiromantiikka kuten valmiiksi keitetty aamukahvi (44 %), romanttiset yllätykset (33 %) ja kotoisa leffailta kullan kainalossa (30 %) osoittautuivat suosituimmiksi romantiikan muodoiksi vastaajien keskuudessa. Viidennes (21 %) toivoo enemmän yhdessä suunniteltuja matkoja ja pariskuntailtoja ja joka kymmenes haikailee perinteisiä romanttisia kynttiläillallisia. Vain 2 % haluaa vahvistaa yhteenkuuluvuuden tunnetta pukeutumalla, oli kysymys sitten samanlaisista tennareista tai tuulipuvuista.

Miksi treffit epäonnistuvat?

Kun odotettujen treffien aika koittaa, voi jään murtaminen tuntua vaikealta. Lähes joka toinen kertoo treffiensä epäonnistuneen, koska treffikumppanin kanssa ei ollut kipinää. Samalla joka neljäs (26 %) valittelee treffiensä menneen myttyyn, koska treffikumppanin kanssa ei ollut mitään puhuttavaa ja joka viidennelle on käynyt niin, että treffit ovat käynnistyneet kankeasti ja deittikumppanin seurassa on ollut vaikea rentoutua. Peräti joka viides kertoo treffiensä joskus epäonnistuneen lähtökohtaisesti jo siksi, ettei edes päässyt niille – esimerkiksi siksi, ettei uskaltanut pyytää potentiaalista kumppania treffeille.

Näin suomalaiset flirttailevat

Kun suomalainen flirttailee, se on useimmiten hienovaraista – ehkäpä jopa niin varovaista, ettei toinen osapuoli tunnista sitä flirttailuksi lainkaan. 37 % vannoo vaivihkaisen flirttailun nimeen ja 23 % toivoo toisen tekevän ensimmäisen siirron. Neljä kymmenestä valitsee taktiikan tilanteen mukaan. Vain 6 % lähestyy ihastuksensa kohdetta suoraan ja avoimesti.

Ultimate Romance -sovelluksesta apu tilanteeseen kuin tilanteeseen

Suomalaisilta romantiikka ja flirttailu ei suju aina luonnostaan, ja kömpelöt lähestymisyritykset saattavat saada jäisenkin vastaanoton. Mobiilisovellusten luvatussa maassa apu löytyy kännykkäsovelluksesta.

Spontaani kynttiläillallinen, mutta kaupat ovat jo kiinni ja kynttilät lopussa? Kiinnostava henkilö baaritiskillä, mutta ainoat mieleen tulevat jäänmurtajat löytyvät Katajanokan laiturista? Ajatus katsella tähtitaivasta, mutta taivaalta vihmoo räntää? Tarve puhaltaa hiillokseen kipinää joko ilotulitteiden tai takkatulen avulla? TV Mix kehitti kännykkäsovelluksen, josta löytyy apu tilanteeseen kuin tilanteeseen. ”Ultimate Romance” ja ”TV Mix” -hakusanoilla löytyvä sovellus on ladattavissa App Storesta, Windows Phone -kaupasta sekä Google Playstä.

TV Mix Ultimate Romance -karkkipussi on täydellinen sekoitus hedelmää ja lakritsia

TV Mix -perheeseen kuuluva TV Mix Romance -karkkipussi on täydellinen kumppani niin koti-iltoihin kuin juhlahetkiinkin. Mehevä sekoitus hedelmäviinikumia, lakritsia sekä maukkaita rakeita saa jäyhänkin suomalaisen kielenkannan laulamaan.

Cloetta Suomi Oy:n tekemä kysely toteutettiin nettikyselynä 15.–21.4.2015  ja siihen vastasi 3 653 eri puolella asuvaa suomalaista.

Lisätietoja: Titta Kytöhonka, markkinointipäällikkö, Cloetta Suomi Oy, puh. 050 378 9926, titta.kytohonka@cloetta.fi

Cloetta on Pohjoismaiden johtava makeisalan yritys. Panostamme jatkuvaan tuotekehitykseen, tuotteiden laatuun ja pitkäjänteiseen brändimarkkinointiin. Cloetta on ksylitolituotteillaan terveiden hampaiden asialla. Xylitol-Jenkki ja Läkerol Dents ovat vaikuttaneet suun hyvinvointiin jo vuosikymmenien ajan. Muita Suomessa tunnettuja brändejä ovat Mynthon, Sisu, Läkerol, Leijona, Tupla, Royal, Aakkoset ja TV Mix. Tarjoamme laajan makupaletin brändituotteita, joiden mukana on helppo hymyillä.