Oslo 15. marraskuuta 2005 – DnB NOR tarjoaa ensimmäisenä pankkina Pohjoismaissa asiakkailleen sähköisen lahjakortin, jota voidaan käyttää kaikkialla, missä tavallinen MasterCard hyväksytään maksuvälineeksi. MasterCard Lahjakortti on etukäteen maksettu lahja, jota voidaan käyttää useimmissa myymälöissä ja pankkiautomaateissa kaikkialla maailmassa.

Kortti toimitetaan lahjakuoressa, ja ulkoasultaan se soveltuu erilaisiin tilanteisiin kuten joulu- ja syntymäpäivälahjaksi. Lahjan antaja päättää itse lahjan arvon, joka maksetaan etukäteen ja joka voi vaihdella 200 Nkr:n ja 5000 Nkr:n välillä. Lahjakortin hinta on 50 Nkr. Vastaanottaja voi käyttää rahasumman haluamallaan tavalla jossakin MasterCardin 23 miljoonasta käyttöpaikasta kaikkialla maailmassa. ”Etukäteen maksetut lahjakortit ovat tulleet erittäin suosituksi Pohjoismaiden ulkopuolella. Siksi odotamme tältä uudelta tuotteelta paljon, ja olemme iloisia, että olemme ensimmäinen pankki Pohjoismaissa, joka tarjoaa asiakkailleen mahdollisuutta ostaa MasterCard Lahjakortti", sanoo DnB NORin markkinointipäällikkö Einar Kirkebø. ”Pohjoismaiden asukkaille tämä on uusi ja jännittävä tapa antaa lahja. Monet haluavat antaa lahjan, jonka vastaanottaja voi käyttää haluamallaan tavalla. Sähköinen lahjakortti on hieno ja käytännöllinen lahja. Etukäteen maksetut tuotteet ovat saavuttaneet suurta suosiota kansainvälisesti, ja on jännittävää, että DnB NOR voi tarjota asiakkailleen etukäteen maksettua lahjakorttia ensimmäisenä pankkina Pohjoismaissa", sanoo MasterCardin Pohjoismaiden johtaja Carlos Rodriguez. --- About MasterCard International MasterCard International is a leading global payments solutions company that provides a broad variety of innovative services in support of our global members’ credit, deposit access, electronic cash, business-to-business and related payment programs. MasterCard manages a family of well-known, widely accepted payment card brands including MasterCard®, Maestro® and Cirrus® and serves financial institutions, consumers and businesses in over 210 countries and territories. The MasterCard award-winning Priceless® advertising campaign is now seen in 105 countries and in 48 languages, giving the MasterCard brand a truly global reach and scope. For more information, go to www.mastercardinternational.com. Contact: Lena Eklund, MasterCard: lena_eklund@mastercard.com Tlf: +46 8 545 01861