Älä hylkää kesäkissaa -haastekeräyksen tuotto Suomen eläinsuojeluyhdistykselle

Report this content

Loppukesällä järjestetty Whiskas-mobiilihaastekeräys löytökissojen puolesta tuotti 3 266,00 euroa. Varat kerättiin kissaystävien lähettämillä tekstiviestihaasteilla. Tuotto lahjoitettiin Suomen Eläinsuojeluyhdistykselle, joka antaa varat jäsenyhdistyksiensä löytöeläinkoteihin ja sijaiskotitoimintaan.

Suomen eläinsuojeluyhdistyksen jäsenyhdistyksiä on ympäri Suomen. Saadut varat käytetään mm. eläinten ruokintaan, eläinlääkärikustannuksiin ja muihin juokseviin tarpeisiin, joita eläinsuojelun parissa on jatkuvasti. ”Tuotto tuli todella tarpeeseen. Annamme varat edelleen jäsenyhdistyksillemme, jotka käyttävät rahat löytöeläinkotien ja sijaiskotitoimintojen päivittäiseen ylläpitoon”, kertoo SEY:n järjestösihteeri Leena Glans. Eläinsuojelun parissa toimivat tietävät, että työ on rankkaa mutta antoisaa. Usein löytöeläinkodit elävät niukalla budjetilla, ja kampanjan tuotto olikin Suomen eläinsuojeluyhdistykselle todella mieluinen ja positiivinen yllätys. ”On hienoa, että kentällä olevat työntekijämme saavat tämän tunnustuksen siitä pitkäjänteisestä ja vaativasta työstä, jota he tekevät. Tämä avustus saavuttaa suoraan oikean kohteen – löytökoteihin tuodut hylätyt eläimet”, Glans kertoo. Haastekeräykseen tuli 3 297 haastetta osoittaen, että kissaystävät ovat todella aktiivista porukkaa. Whiskas aloitti haastekeräyksen heitteille jätettyjen kesäkissojen puolesta. Vuosittain tuhannet kissat jätetään kesän jälkeen oman onnensa nojaan, usein kesämökeille kesän päätyttyä. Kissa ei kuitenkaan kuulu Suomen luontoon eikä se pärjää Suomen talvessa ilman suojaa ja ravintoa. Ilman SEY:n jäsenyhdistysten löytökissatoimintaa jouduttaisiin lukemattomat kesyt ja kiltit kissat lopettamaan heti 15 vrk löytymisen jälkeen. Whiskas tulee myös jatkossa olemaan yhteistyössä Suomen eläinsuojeluyhdistyksen kanssa. Ensi vuonna järjestetään mm. jälleen haastekeräys kesäkissojen heitteillejättöä vastaan. Lähettäjä ja lisätietoja: AC-tiedotus, Maria Rosberg, puh. (09) 6962 8121, maria.rosberg@actiedotus.fi SEY Leena Glans, puh. (09) 7206 8417, leena.glans@sey.fi, www.sey.fi