Valtakunnallisen Maailman Eläintenpäivä -kilpailun voitto Turun seudulle

Kilpailun teemana mitä tarkoittaa "olla elämänsä kunnossa"? Valtakunnallisen Maailman Eläintenpäivä -kilpailun voitto Turun seudulle Maskussa sijaitsevan Kurittulan koulun 5 A luokka on voittanut Domino- pelillään 4.-6. luokkien sarjan Maailman Eläintenpäivän yhteydessä julistetussa kilpailussa. Luokka sai palkinnoksi 1000 euroa. Ala- asteille tarkoitetun kilpailun järjestivät lokakuussa Pedigree ja Whiskas (Masterfoods), Suomen Kennelliitto ja Suomen Kissaliitto. Kilpailuun osallistui 106 koulua eri puolilta Suomea. 1.-3. luokkien sarjan voitti Mäläskän koulun 1.-2. luokka Kestilästä Pohjois- Pohjanmaalta. 4.10. vietettyyn Maailman Eläintenpäivään liittyen Pedigree ja Whiskas (Masterfoods), Suomen Kennelliitto ja Suomen Kissaliitto kokosivat ala- asteiden oppilaille suunnatun opetusaineiston, jonka teema oli "Elämänsä kunnossa". Se kertoi miten kissoista ja koirista tulisi huolehtia, jotta lemmikki - ja omistaja - voisivat hyvin. Koulupaketin yhteydessä julistettiin kilpailu, jossa tuli esittää lasten näkemys asioista, jotka heidän mielestään vaikuttavat siihen, että lemmikki ja sen emäntä tai isäntä ovat "elämänsä kunnossa". Maailman Eläintenpäivän kouluaineisto oli erittäin suosittu: sitä tilattiin yli tuhanteen kouluun yhteensä lähes 6500 kappaletta. Kurittulan koulun kilpailutyö oli Domino-peli, jossa eri eläinlajeihin piti yhdistää sopivin teksti, joka kertoi miten kukin laji pysyy elämänsä kunnossa. Luokanopettaja Maija-Leena Tuomi kertoi työn taustoista näin: "Jokainen luokan oppilas piirsi yhden kuvan. Hyvän elämän edellytyksiä keräsimme paperille yhteistuumin. Keskustelu oli syvällistä ja peliä tehdessä asiat kertautuivat vielä moneen otteeseen. Kilpailun järjestäjät perustelivat Kurittulan koulun voittoa: "Voittajatyössä oli hyvä idea, jonka koko luokka oli toteuttanut yhteistyössä, huolella. Hyvä oivallus oli ottaa ihminen mukaan yhtenä lajeista." - Tunnelma luokassa nousi kattoon heti voitosta kuultuamme! Palkintorahat aiomme käyttää leirikouluumme ensi syksynä. Lähdemme silloin Saaristomerelle seilaamaan Albanus-purjelaivalla, Maija-Leena Tuomi kertoo. Kilpailussa kunniamaininnan saivat Kirkonkylän koulun 1 lk, Eura, Nuolialan ala-asteen 2A, Pirkkala, Veromiehen koulun 3 MS, Vantaa, Länsimetsän koulun 6 M, Vaasa, Peltovuoman koulun 3.-6.lk, Peltovuoma, Porokylän koulun 4 A, Nurmes. LISÄTIETOJA: Pedigree ja Whiskas (Masterfoods), Brands Manager Leni Valsta, p. (09) 7739 4343, leni.valsta@eu.effem.com KUVA VOITTAJATYÖSTÄ JA -LUOKASTA: AC-tiedotus, Johanna Lindberg- Naulapää, p. (09) 6962 8124, johanna.lindberg-naulapaa@actiedotus.fi ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/19/20021119BIT00200/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/19/20021119BIT00200/wkr0002.pdf