Varsinais-Suomen Kylätoimintapäivää vietetään Salon Mathildedalissa

Tavallista juhlavammat Elojuhlat Meri-Teijo Makasiineilla 13.8.2011

Elokuisena lauantaina vietetään myös perinteisiä Elojuhlia. Sadonkorjuutorin myyntipöydillä on kauden vihanneksia, kukkia ja leivonnaisia. Mathildedalin kylään valmistuneen Ruukkipolun varrella voi tutustua alueen historiallisiin rakennuksiin. Opastettu kierros polulle lähtee kello 11.30.

Ruukkikylän historiaan voi tutustua myös Teijon Tehtaat Vuosisatojen saatossa -näyttelyssä, johon on koottu alueella valmistettuja työkoneita ja laitteita. Kesäkahvila Kyläkonttorin yläkerran näyttelytilassa ovat avoinna kahden alueen valokuvaajan, Lauri Kukon ja Tatu Gustafssonin, valokuvanäyttelyt.

Koko kylän juhla

Elojuhlat ja Varsinais-Suomen Kylätoimintapäivä avataan kello 11.00, jolloin esiintyy Teijon Seudun Eläkkeensaajien kuoro. Varsinainen pääjuhla alkaa klo 13.30 kesäteatterin katsomossa. Salon kaupungin tervehdyksen tuo kaupunginvaltuuston puheenjohtaja Jukka Roos ja juhlaesitelmän pitää kirjailija, kyläaktiivi Matti Mäkelä.

Varsinais-Suomen kylät ry:n kyläasiamies Tauno Linkoranta jakaa palkinnot Vuoden 2011 kyläkilpailussa menestyneille. Ohjelmassa on myös Teijon koululaisten musiikkiesitys sekä kohtaus Mathildedalissa heinäkuussa esitetystä Ruukin Avain -näytelmästä. Tilaisuuden päätteeksi tarjotaan kaikille juhlakahvit.

Varsinais-Suomen kylätoimintapäivää isännöivät Varsinais-Suomen Vuoden 2010 kylän Teijon alueen puolesta Teijon Alueen Kyläyhdistys ry ja Mathildedalin
Kulttuuriyhdistys ry sekä Vuoden kylän valinnasta vastaava Varsinais-Suomen Kylät ry.

Lisätietoja:
Jarkko Salmivaara, puh. 0400 101 331