Matsmart ja Eckes-Granini Finland pelastavat yli 100 000 mehupakkausta hävikiltä

Hävikkiruoan verkkokauppa Matsmart ja Eckes-Granini Finland ovat aloittaneet yhteistyön, jolla pelastetaan yli 100 000 Marli-mehupakkausta hävikiltä. Pakkausmuutoksen yhteydessä myymättä jääneet annosmehut ovat saatavissa Matsmartista.

“Onneksi valmistajat kuten Eckes-Granini Finland tuntevat vastuuta ympäristöstämme hakemalla ratkaisuja hävikin vähentämiseksi. Yhteistyön ansiosta Matsmartin asiakkaat koko Suomessa voivat ostaa Marli-mehuja hyvään hintaan”, kertoo Matsmartin Suomen-maajohtaja Michaela Böckelman.

Mehuja on tulossa myyntiin kahta annospakkausta. Marli Natur -appelsiinitäysmehua, joissa on pilli ja Marli Vital Hedelmänektari + 10 vitamiinia, jonka pakkauskoko on muuttunut pienempään.

Jaamme Matsmartin tavoitteen vähentää hävikkiä maailmassa ja olemmekin iloisia, että Matsmartilla oli tarjota ratkaisu, jolla saamme laadukkaat mehut hyödynnettyä näin hienolla tavalla!”, kertoo Jaana Tikkanen, Eckes-Granini Finlandin myyntipäällikkö.

Marli-mehut tulevat tänään myyntiin Matsmartin verkkokauppaan vähintään 20 %:n alennuksella normaalihintoihin verrattuna.

Eckes-Granini Finland on ensimmäinen suomalainen elintarvikeyritys, jolla on EMAS-ympäristösertifikaatti*. Yritys keskittyy ympäristöasioissa koko elintarvikeketjuun eli muun muassa tuotepakkauksiin, hankintaan ja logistiikkaan sekä itse tuotantoon. Suomen markkinajohtaja Eckes-Granini Finlandin tehdas sijaitsee Turussa.

Verkkokauppa Matsmart myy esimerkiksi tavarantoimittajien jäännöseriä, jotka muutoin saattaisivat päätyä hävikkiin. Pelastamalla tätä ruokaa netistä suomalaiset voivat sekä vähentää ruokahävikkiä että tilata tuotteita lähimpään Postin toimipisteeseen – tai suoraan kotiovelle – kaikkialle Suomeen.

Matsmart aloitti toimintansa Suomessa vuonna 2017. Viime vuonna suomalaiset pelastivat 1,2 miljoonaa kiloa ruokaa Matsmartin kautta.

*Eco-Management and Audit Scheme

Yhteystiedot: