Matsmart pelastaa 6000 pakkausta kotimaista Mummon muusia – mummo saattoi epähuomiossa lisätä maidottoman muusin joukkoon maitoproteiinia

Joskus mummokin saattaa olla erehtyväinen, ja tällä kertaa Pohjolan Perunan valmistaman perinteisen Mummon muusin maidottoman version joukkoon saattoi päästä ripaus maitoproteiinia.

Hätä ei ole kuitenkaan tämän näköinen, sillä Pohjolan Peruna ja hävikkiruokaa verkossa myyvä Matsmart ryhtyivät yhteistyöhön pelastaakseen 6000 Mummon muusin myyntierän lisäämällä paketin kylkeen asianmukaisen tarran, jossa kerrotaan mahdollisesta maitojauheesta.

“Tekevälle sattuu – ja tällä kertaa mummolla oli mahdollisesti päässyt maidottoman muusin joukkoon hieman maitoproteiinia. Onneksi suomalaiset voivat nyt pelastaa tämän kotimaisen Mummon muusin myyntierän ja samalla vähentää ruokahävikkiä Suomessa. Lisäksi on hienoa nähdä, miten valmistajat kuten Pohjolan Peruna tuntevat vastuuta ympäristöstämme hakemalla ratkaisuja hävikin vähentämiseksi”, kertoo Michaela Böckelman Matsmartilta.

Kaikille suomalaisille tuttu Mummon muusi -pakkaus on yksi tunnistettavuutensa säilyttäneitä pakkauksia ja kuluttajien mielissä Mummon muusista on syntynyt jo käsite, melkeinpä yleisnimi kaikelle perunamuusille. Pohjolan Peruna valmistaa muusia bioenergialla Pohjois-Pohjanmaalla Vihannissa kotimaisesta perunasta, jota viljellään Oulun ja Kokkolan välisellä rannikkokaistaleella sekä Suupohjan alueella.

“Kyseessä on mitä parhain kotimainen perunamuusi ja olisikin ollut tosi harmillista heittää myyntierä pois vain siksi, että pakkaus ja sen sisältö eivät tällä kertaa välttämättä täsmää. Siksi otimme yhteyttä Matsmartiin ja ehdotimme yhteistyötä. Tuntuu hienolta, että tämä Mummon muusi -erä saa uuden mahdollisuuden päästä suomalaisten ruokapöytään”, kertoo Pohjolan Perunan markkinointijohtaja Jami Teirikari.

Matsmart myy verkkokaupassaan tavarantoimittajien jäännöseriä, jotka muutoin saattaisivat päätyä hävikkiin. Pelastamalla tätä ruokaa netistä suomalaiset voivat vähentää ruokahävikkiä tilaamalla tuotteita minne tahansa Suomeen. Tähän mennessä suomalaiset ovat pelastaneet jo yli 3 miljoonaa kiloa edullista ruokaa Matsmartista.

Lisätiedot ja haastattelut:

Michaela Böckelman, Suomen-maajohtaja, Matsmart