Ruokaa ostetaan nyt varastoon verkkokaupasta - myös kotiinkuljetus on lisääntynyt merkittävästi

erkossa toimivan ruokakauppa Matsmartin myynti on helmi—maaliskuussa kasvanut 61 % verrattuna samaan ajankohtaan viime vuonna. Myös tuotteiden kotiinkuljetuksen osuus on kolminkertaistunut viime vuoteen nähden.

Matsmart on verkkokauppa, josta voi ostaa edullisesti muun muassa sesonkien jäännöseriä tai tuotteita, joiden pakkaus on muuttunut. Samalla ruokahävikki vähenee. Tuotteita toimitetaan kaikkialle Suomeen.

“Olemme ylpeitä siitä, että voimme tarjota asiakkaille edullisen, vaihtoehtoisen tavan ostaa ruokaa. Samalla ruokahävikki vähenee ja asiakkaamme voivat tehdä aidon vaikutuksen ympäristöön”, kertoo Matsmartin Suomen-maajohtaja Michaela Böckelman.

Matsmart myy ruoan lisäksi muun muassa hygieniatuotteita, lemmikkiruokaa ja kodin tuotteita.

“Maaliskuussa selvästi suosituimpia ovat olleet ruokatuotteet, joita on helppo varastoida vaikkapa sen varalta, että joutuisi olemaan kotona jonkin aikaa. Kymmenen suosituimman tuotteen listalla on muun muassa tomaattimurska ja nuudelit”, jatkaa Böckelman.

“Uskomme, että kestävä kuluttaminen ja hävikkiruoan ostaminen verkosta tulee lisäämään suosiotaan entisestään, kun uudet asiakkaat löytävät palvelumme. Lisäksi mahdollisuus tilata tuotteita suoraan kotiovelle Postin — ja pääkaupunkiseudulla myös Budbeen — kautta lisää suosiotaan nyt merkittävästi”, kertoo Böckelman lopuksi.

Viime vuonna Matsmartin suomalaiset asiakkaat pelastivat yli 1,2 miljoonaa kiloa ruokaa hävikiltä, mikä vastaa 1 889:ää tonnia hiilidioksidipäästöjä.

Taustatietoa käytetyistä vertailujaksoista:

• Matsmartin tilausmäärät: 1.2.—10.3.2020 vrt. 1.2.—10.3.2019