Aurora Hammaslääkärit liittyy osaksi Mehiläistä

Lehdistötiedote 4.10.2021

Vaasalainen Aurora Hammaslääkärit Oy liittyy osaksi Mehiläistä 1.10.2021 allekirjoitetulla osakekaupalla. Yli 30 suun terveyden ammattilaista siirtyy Mehiläiseen vanhoina työntekijöinä. Toiminta jatkuu Auroran nykyisissä tiloissa osoitteessa Kirkkopuistikko 4.

Aurora on Vaasan alueen monipuolisin ja suurin yksityinen täyden palvelun hammasklinikka, joka tarjoaa perushammashoidon lisäksi laajat hoitokokonaisuudet eri hammaslääketieteen erikoisalueilta. Osaavien perushammaslääkärien, suuhygienistien, ja eri osa-alueiden erikoishammaslääkärien työskentelyvälineinä toimivat digitaaliset skannerit ja 3D-röntgenkuvaus.

- Aurora on hyvämaineinen pitkään Vaasassa toiminut suun terveyden toimija, jonka erikoishammaslääkäriosaaminen vahvistaa ja tukee Mehiläisen tavoitetta palvella asiakkaita kokonaisvaltaisesti ja parhaalla mahdollisella laadulla, toteaa Hammas Mehiläisen liiketoimintajohtaja Tuomas Polttila.

- Mehiläinen valikoitui, koska se on jo valmiiksi paikallisesti vahva ja luotettava toimija. Mehiläisen luotsaamana Aurora voi kehittyä erityisesti digitaalisia palveluita hyödyntäen. Yhteistyö lääkäripuolen kanssa antaa mahdollisuudet kehittää potilaiden aiempaa kokonaisvaltaisempaa hoitoa, sanoo vastaavana hammaslääkärinä jatkava Ilona Vehkaoja Aurorasta.

Digitaaliset palvelut laajasti käyttöön

Kaupan myötä Mehiläinen tuo Auroran asiakkaille ja ammattilaisille laajat digitaaliset palvelut sujuvoittamaan asiointia. OmaMehiläinen-sovelluksen ja verkkopalvelun kautta muun muassa ajanvaraukset sekä omien tutkimusten ja hoidon etenemisen seuranta tapahtuvat nopeasti ja vaivattomasti.

- Suun terveys on tärkeä osa ihmisen kokonaisterveyttä ja hammaslääkärissä käynnin kuuluu olla helppoa ja mutkatonta. Mehiläisen avulla pystymme tarjoamaan Auroran asiakkaille kokonaisvaltaiset suun terveyden palvelut jatkossa myös digipuolella, Vehkaoja iloitsee.

- Väestön tietoisuus suun terveyden vaikutuksesta ihmisen kokonaisvaltaiseen terveyteen ja hyvinvointiin kasvaa, ja samalla alueen yksityisille palveluille on kasvava tarve. Yhdessä Auroran ja Vaasan Mehiläisen lääkärikeskus-, ja työelämäpalveluiden kanssa muodostamme alueella poikkeuksellisen kokonaisvaltaisen terveydenhuollon palvelukokonaisuuden, ja yhtenä Mehiläisenä pystymme tarjoamaan yhä laajemmalle asiakaskunnalle vaikuttavia suun terveyden ja yleisterveyden palveluita, Polttila päättää.

Aurora Hammaslääkärit aloitti toimintansa Vaasan Kasarmintorin laidalla keväällä 2011. Toiminnan laajennettua Aurora muutti suurempiin tiloihin Kirkkopuistikolle Vaasan Sähkön vanhaan pääkonttoriin vuonna 2016. Yritysjärjestelyllä ei ole vaikutusta asiakkaiden palveluihin, jotka jatkuvat Kirkkopuistikon tutuissa tiloissa.

Tuomas Polttila, liiketoimintajohtaja, Hammas Mehiläinen

Ilona Vehkaoja, vastaava hammaslääkäri, Aurora Hammaslääkärit Oy

Yhteydenotot Mehiläisen viestintäpäällikkö Salla Tähtisen kautta, p. 050 554 3832, salla.tahtinen@mehilainen.fi.

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja Suomessa, joka tarjoaa laadukkaat, kokonaisvaltaiset palvelut nopeasti ja sujuvasti yksityis-, yritys-, vakuutus- ja kunta-asiakkaille. Mehiläinen palvelee vuosittain noin 1,3 miljoonaa asiakkasta. Yhtiön yli 540 toimipisteessä palveluita tuottaa yhteensä yli 22 300 työntekijää ja ammatinharjoittajaa.