Bulevardin klinikka liittyy osaksi Mehiläistä

Lehdistötiedote 2.3.2021

Helsinkiläinen Bulevardin klinikka oy liittyy 2.3.2021 allekirjoitetulla osakekaupalla osaksi Mehiläistä. Omistusjärjestelyllä ei ole vaikutuksia asiakkaiden palveluun, ja työntekijät siirtyvät ns. vanhoina työntekijöinä Mehiläiseen.

Bulevardin klinikka on lääkäriasema ja yksityissairaala, joka tarjoaa korkeatasoista lääketieteellistä hoitoa viihtyisissä tiloissa Helsingin sydämessä. Yli 80 terveydenhuollon ammattilaista työllistävä klinikka on merkittävä toimija erityisesti plastiikkakirurgiassa ja ortopediassa. Asiakkaille on tarjolla lisäksi muun muassa gynekologian, ihokirurgian ja monipuolisia kuvantamisen palveluja. Vuonna 1986 perustettu Bulevardin klinikka on perinteinen ja tärkeä osa Helsingin yksityistä sairaalatoimintaa.

Olemme iloisia saadessamme Bulevardin klinikan osaksi Mehiläistä. Haluamme laajentaa sairaalatoimintaamme ja klinikan osaaminen sekä asiantuntijat vaativassa plastiikkakirurgiassa täydentävät meidän palveluitamme ja osaamistamme, toteaa Mehiläisen liiketoimintajohtaja Johanna Asklöf.

- Mehiläinen on osoittautunut dynaamiseksi ja innovatiiviseksi toimijaksi nopeasti ja jatkuvasti muuttuvassa sote-kentässä, ja on siksi mieluinen kumppani. Mehiläisen osaaminen digipuolella auttaa rakentamaan asiakaskäynnistä Bulevardilla entistä paremman ja asiakaskeskeisemmän. Olemme iloisia tästä yritysjärjestelystä ja katsomme innoissamme yhteiseen tulevaisuuteen, sanoo toimitusjohtaja ja ylilääkäri Jan Lassus Bulevardin klinikalta.

Mehiläinen tuo klinikan asiakkaille mukanaan muun muassa laajat digitaaliset palvelut sujuvaan asiointiin.

- Pystymme tuomaan sekä asiakkaiden että ammattilaisten käyttöön digitaalisia työkaluja, kuten esimerkiksi OmaMehiläinen-sovelluksen ja verkkopalvelun. OmaMehiläisen kautta asiakas voi seurata omien tutkimusten ja hoidon etenemistä sekä hakeutua vastaanotolle digitaalisesti. Myös esimerkiksi leikkauksen jälkeisen kuntoutumisen seuraamisessa ja tukemisessa Mehiläisen digitaaliset ratkaisut tiivistävät asiakkaan ja ammattilaisen yhteistyötä, Asklöf kuvailee.

Yritysjärjestelyllä ei ole vaikutuksia asiakkaiden palveluun, joka jatkuu tutuissa tiloissa Bulevardilla. Työntekijät siirtyvät vanhoina työntekijöinä Mehiläisen palvelukseen.

- Mehiläinen, liiketoimintajohtaja Johanna Asklöf, p. 050 4450 502, johanna.asklof@mehilainen.fi

- Bulevardin klinikka, toimitusjohtaja ja ylilääkäri Jan Lassus, p. 050 0548 548, jan.lassus@bulevardinklinikka.fi

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja Suomessa, joka tarjoaa laadukkaat, kokonaisvaltaiset palvelut nopeasti ja sujuvasti yksityis-, yritys-, vakuutus ja kunta-asiakkaille. Mehiläinen palvelee vuosittain noin 1,3 miljoonaa asiakkasta. Yhtiön yli 540 toimipisteessä palveluita tuottaa yhteensä yli 22 300 työntekijää ja ammatinharjoittajaa.