Docrates Syöpäsairaala osaksi Mehiläistä

Lehdistötiedote 16.5.2024

Syöpäsairauksien diagnostiikkaan, hoitoon sekä seurantaan erikoistunut Docrates Syöpäsairaala liittyy osaksi Mehiläistä 16.5.2024 allekirjoitetulla yrityskaupalla. Docrateen toiminnan vahva kehittäminen ja korkealaatuisten syöpähoitojen tarjoaminen sekä suomalaisille että kansainvälisille asiakkaille jatkuu myös tulevaisuudessa. Kauppa vaatii toteutuakseen kilpailuviranomaisen hyväksynnän.

Docrates Syöpäsairaalassa syöpään sairastunut saa saman katon alta yksilöllistä palvelua koko hoito- ja seurantajakson ajan. Yrityksen toiminnassa korostuvat syöpähoitojen yksilöllisyys ja viiveettömyys, laatu, koulutus ja tutkimus. Docrateella on sairaala Helsingissä, jossa palveluita tuottaa yli 130 syöpähoitojen ammattilaista. Docrates on yksityisenä syöpäsairaalana edelläkävijä koko Euroopassa ja ainoa laatuaan Pohjoismaissa. Palveluihin hakeudutaan Suomen lisäksi vuosittain jopa 50 eri maasta, laajasti esimerkiksi Ruotsista ja Norjasta. Docrates siirtyy nyt yrityskaupalla osaksi Mehiläistä.

- On erittäin hienoa päästä jatkamaan korkealaatuisten syöpähoidon palveluiden kehittämistä yhdessä Docrateen kanssa. Docrates on syöpähoitojen edelläkävijänä rakentanut ainutlaatuisen osaamiskeskuksen sekä Suomen että kansainvälisellä mittapuulla arvioituna, ja haluaa ylläpitää toiminnassaan viimeisimpiä tutkimus- ja hoitomenetelmiä. Haluamme Mehiläisessä palvella asiakkaitamme kokonaisvaltaisesti ja tarjota laadukkaan hoitoketjun myös syöpätaudeissa. Tämä mahdollistuu meille nyt Docrates Syöpäsairaalan myötä, toteaa Mehiläinen Konserni Oy:n toimitusjohtaja Janne-Olli Järvenpää

- Olemme ylpeänä saaneet rakentaa ja tukea 15 vuoden ajan Docrateen menestystarinaa kansainväliseksi huippusairaalaksi syövän hoidossa. Pioneerityön matka on ollut huikea. Docrateen kannalta seuraava luonnollinen vaihe toiminnan kehittämisessä on kansainvälistyminen. Olemme vakuuttuneita siitä, että Mehiläisen vahvat kotimaiset perinteet ja nykyinen kansainvälinen organisaatio tarjoavat oikeanlaisen kodin Docrateelle seuraavaan kasvuvaiheeseen. Mielestäni Suomi tarvitsee nyt juuri tällaisia avauksia, jotka mahdollistavat innovatiivisten edelläkävijäyritysten kansainvälistymisen, kasvun ja työllistämisen. Aava Terveyspalvelut -konserni on vahva kansallinen toimija terveydenhuollon kentässä ja jatkossa keskitymme Lääkärikeskus Aavan, Pikkujätin ja Aisti Healthin liiketoiminnan kehittämiseen, sanoo Docrateen aiemman suurimman omistajan, Aava Terveyspalvelut Oy:n toimitusjohtaja Antti Aho

- Mehiläinen tuo Docrateelle kattavan verkostonsa ja resurssiensa kautta mahdollisuudet tarjota uusinta syövän diagnostiikkaa ja hoitoja yhä laajemmalle asiakasryhmälle sekä Suomessa että muissa maissa. Suunnitelmissa on avata esimerkiksi uusi klinikka Tukholmaan. Uskon myös, että Docrateen vahva ”ihmisenä ihmisen rinnalla” -tapa toimia sopii mainiosti yhteen pitkän suomalaisen perinteen omaavan Mehiläisen yrityskulttuurin kanssa, iloitsee Docrateen toimitusjohtaja Ilpo Tolonen

Docrates ja Mehiläinen jatkavat jatkossa yhdessä panostuksia palveluiden laatuun, asiantuntijoiden koulutukseen ja toiminnan laajentamiseen. Tavoitteena on, että Docrates jatkaa vahvaa tutkimustoimintaa ja viimeisimpään tutkimukseen perustuvien syöpähoitojen tarjoamista asiakkailleen.

Mehiläisen kattava palveluverkosto mahdollistaa jatkossa palveluiden piiriin pääsyn entistä sujuvammin. Mehiläisen myötä asiakkaille pystytään tarjoamaan laajemmin kuntoutumista tukevaa fysioterapiaa, mielenterveyden tukea sekä muita terapiamuotoja. Mehiläisen kansainvälinen organisaatio ja kyvykkyydet mahdollistavat laajemmat resurssit toiminnan kasvattamiseen myös Suomen ulkopuolella.

Docrateen toiminta jatkuu ennallaan yhtiön Helsingin Ruoholahden sairaalassa. Henkilöstö ja ammatinharjoittajat jatkavat yrityskaupan toteutumisen jälkeen vanhoina työntekijöinä ja ammatinharjoittajina aiemmilla sopimuksillaan. Kauppa vaatii toteutuakseen kilpailuviranomaisen hyväksynnän.

Lisätiedot:

Mehiläinen Konserni Oy, toimitusjohtaja Janne-Olli Järvenpää.
Yhteydenotot Mehiläisen viestinnän Laura Martinsuon kautta, p. 040 1962 892, laura.martinsuo@mehilainen.fi

Docrates Syöpäsairaala, toimitusjohtaja Ilpo Tolonen, ilpo.tolonen@docrates.com, p. 050 500 1880

Mehiläinen Konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja, joka tarjoaa laadukkaat, kokonaisvaltaiset palvelut Suomessa ja kansainvälisesti. 114-vuotias Mehiläinen on nopeasti kehittyvä ja kasvava suunnannäyttäjä alallaan. Yhtiö panostaa digitalisaation mahdollisuuksiin sekä hoidon vaikuttavuuteen ja laatuun kaikilla liiketoiminta-alueillaan. Mehiläinen palvelee vuosittain 2,1 miljoonaa asiakasta ja sen 840 toimipisteessä palveluita tuottaa yhteensä yli 37 000 työntekijää ja ammatinharjoittajaa. Kansainvälisesti Mehiläinen tarjoaa terveyspalveluja Ruotsissa, Saksassa ja Virossa sekä digitaalisia terveydenhuollon ohjelmistoratkaisuja tytäryhtiönsä BeeHealthyn kautta.

Docrates Syöpäsairaala on kansainvälisesti toimiva, syöpään erikoistunut sairaala Helsingissä. Palvelemme syöpään sairastuneita yksilöllisesti koko hoitoketjun ajan, syövän diagnostiikasta hoidon jälkeiseen seurantaan. Diagnoosin ja kuvantamisen jälkeen hoito voidaan suunnitella ja aloittaa viiveettä. Ainutlaatuinen konseptimme tuo potilaita joka puolelta maailmaa. Potilaita olemme hoitaneet yli 60 maasta. Huippuosaajista kootun yhteistyöverkostomme kanssa tarjoamme aidosti yksilöllistä syövänhoitoa uusimpia hoitomuotoja hyödyntäen. Askeleen edellä - ihmisenä ihmisen rinnalla. www.docrates.com