Esperi Care myy terveyspalveluliiketoimintansa Mehiläiselle

Lehdistötiedote 4.7.2023

Esperi Care ja Mehiläinen ovat sopineet yrityskaupasta, jossa Esperin terveydenhuollon henkilöstöpalveluiden liiketoiminta siirtyy Mehiläiselle 4.7.2023 alkaen.

Mehiläinen ostaa osakekaupalla Esperi Terveyspalvelut Oy:n ja Esperi Lääkäripalvelut Oy:n koko osakekannan. Ostettava liiketoiminta käsittää hoitaja- ja lääkärityövoiman vuokrausta, vastuulääkäripalvelut ikääntyneille sekä anestesia- ja leikkausalipalveluja. Liiketoiminnan vuosittainen liikevaihto on noin kahdeksan miljoonaa euroa ja se työllistää tänä vuonna yhteensä yli 350 sote-alan ammattilaista.

Kaupan myötä Esperi keskittyy vahvemmin ydinliiketoimintaansa eli asumispalveluiden tuottamiseen ikääntyneille, kehitysvammaisille sekä mielenterveys- ja päihdekuntoutujille.

- Terveydenhuollon henkilöstöpalvelut ovat olleet osa Esperiä vuosia, mutta koimme, että uuden omistajan myötä yksikkö kykenee kehittymään paremmin, kertoo Stefan Wentjärvi, Esperin toimitusjohtaja.

Mehiläinen on johtava toimija hoitaja- ja lääkärivuokrauksen saralla. Myös Mehiläisen ikääntyneiden vastuulääkäripalvelut ovat voimakkaassa kasvussa. Kaupan myötä Mehiläisestä tulee markkinajohtaja julkisen ja yksityisen sektorin asiakkaille tarjottavissa anestesia- ja leikkaussalipalveluissa.

- Olemme erittäin iloisia siitä, että saimme Esperin osaavan terveyspalvelutiimin osaksi Mehiläisen toimintaa. Kaupan myötä Mehiläinen pystyy palvelemaan hyvinvointialueita ja yhteistyökumppaneitamme entistäkin laadukkaammin ja kokonaisvaltaisemmin. Tavoitteenamme on kehittää siirtyvää liiketoimintaa pitkäjänteisesti, palveluiden laatu ja vaikuttavuus edellä, sanoo Mehiläisen julkisten terveyspalveluiden toimialajohtaja Markku Näreneva.

Henkilöstö siirtyy Mehiläiseen vanhoina työntekijöinä. Kauppasumma ei ole julkinen.

Esperi Care, media@esperi.fi, puh. 010 408 7000, (ark. 9-16), www.esperi.fi

Mehiläinen, julkisten terveyspalveluiden toimialajohtaja Markku Näreneva.
Yhteydenotot Mehiläisen viestinnän Laura Martinsuon kautta: laura.martinsuo@mehilainen.fi, p. 040 1962 892

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja, joka tarjoaa laadukkaat, kokonaisvaltaiset palvelut Suomessa ja kansainvälisesti. 113-vuotias Mehiläinen on nopeasti kehittyvä ja kasvava suunnannäyttäjä alallaan. Yhtiö panostaa digitalisaation mahdollisuuksiin sekä hoidon vaikuttavuuteen ja laatuun kaikilla liiketoiminta-alueillaan. Mehiläinen palvelee vuosittain 2,1 miljoonaa asiakasta ja sen 820 toimipisteessä palveluita tuottaa yhteensä yli 33 000 työntekijää ja ammatinharjoittajaa. Kansainvälisesti Mehiläinen tarjoaa terveyspalveluja Ruotsissa, Saksassa ja Virossa sekä digitaalisia terveydenhuollon ohjelmistoratkaisuja tytäryhtiönsä BeeHealthyn kautta.