Fysios Mehiläinen tarjoaa täyden palvelun terapiatalon Kouvolassa – kolme toimipistettä nyt saman katon alla

Lehdistötiedote 7.6.2023

Fysios Mehiläinen on yhdistänyt kolmen toimipisteen palvelut ja asiantuntijat saman katon alle. Kotkankallionkadulla asiakkaita palvelee nyt noin 30 terapian ammattilaista 2 000 neliön täyden palvelun talossa. Samoissa tiloissa on myös kattavat kuntosali- ja ryhmäliikuntatilat.

- Toimintaterapiapalveluita tarjoava Fysios Mehiläinen Kouvola Aivoitus muutti helmikuussa Kotkankallionkadun tiloihin ja Kymenlukon vanha toimipisteemme Kauppalankadulla suljettiin huhtikuun alkupuolella. Meille oli tärkeää päästä tarjoamaan Kouvolan seudun asukkaille laajan osaamisen toimipiste, jossa kaikki alueen asiantuntijamme pääsevät työskentelemään tiiviisti yhdessä, sanoo Fysios Mehiläisen liiketoimintajohtaja Heikki Tiitinen.

Yhteen muuttojen myötä toimipisteiden henkilöstö on siirtynyt työskentelemään samaan osoitteeseen. Nyt Kotkankallionkadulla työskentelee fysioterapeutteja, toimintaterapeutteja, hierojia sekä liikunnan- ja ryhmäliikunnanohjaajia.

- Samat tutut ammattilaisemme palvelevat edelleen asiakkaitamme vankalla ammattitaidolla kaikissa kuntoutukseen liittyvissä asioissa. Yhdistymisen myötä pystymme entistä paremmin hyödyntämään kaikkien terapeuttiemme erityisosaamista ja kehittämään heidän välistä yhteistyötään. Yhdistymisen myötä myös kaikki terapeuttimme pystyvät hyödyntämään työssään tilavaa ja hyvin varusteltua kuntosaliamme, iloitsee Fysios Mehiläinen Kouvolan vastaava fysioterapeutti Antti Järvinen.

Kouvolan kattavin kuntoutustarjonta – fysioterapiaa, toimintaterapiaa, kuntosali ja ryhmäliikuntatilat

Fysios Mehiläinen Kouvola tarjoaa monipuolisesti erilaisia fysioterapiapalveluita. Palveluihin kuuluvat muun muassa fysioterapia, hieronta, OMT-fysioterapia, psykofyysinen fysioterapia, eläinavusteinen terapia, faskiakäsittelyt, akupunktio ja fysikaaliset hoidot. Talon toisessa päässä toimiva toimintaterapiapalveluita tarjoava Fysios Mehiläinen Kouvola Aivoitus on erikoistunut puolestaan psykiatriseen, neurologiseen ja neuropsykiatriseen kuntoutukseen.

- Tiloissamme harjoittelee sulassa sovussa niin kunto- kuin aktiiviliikkujat, sekä kilpaurheilijat. Tilamme mahdollistavat myös loistavat puitteet esimerkiksi ortopedisistä leikkauksista kuntoutumiseen fysioterapeuttiemme johdolla. Yhteistyötä teemme kaikkien vakuutusyhtiöiden kanssa, Järvinen kertoo.

- Tilojen uudelleen järjestelemisen myötä meiltä löytyy nyt entistä paremmat tilat neurologiseen kuntoutukseen. Lisäksi asiakkaidemme käytössä on Mehiläisen ajanvaraus sekä OmaMehiläinen-sovellus. Toimimme tiiviissä yhteistyössä Mehiläisen Työelämäpalvelujen kanssa, hän summaa.

Kotkankallionkadun toimipisteen yhteydessä toimii noin 1 300 neliön tasokas, moderni ja viihtyisä kuntosali, joka sopii niin terapiaan, lihaskunto- kuin kestävyysharjoitteluun. Omatoiminen harjoittelu onnistuu kulkupoletilla klo 05–24 välisenä aikana. Talo tarjoaa myös kattavat ryhmäliikuntatilat muun muassa joogaan, pilatekseen, sisäpyöräilyyn ja voimaharjoitteluun.

- Kirsikkana kakun päällä meiltä löytyy myös viihtyisät sauna- ja kokoustilat. Tilamme ovat mainio vaihtoehto yhdessäoloon esimerkiksi seuroille, yhdistyksille ja kaveriporukoille treenin, kokouksen, saunomisen, syömisen ja rentoutumisen merkeissä, Järvinen päättää.

Fysios Mehiläinen Kouvola palvelee asiakkaita osoitteessa Kotkankallionkatu 30. Fysios Mehiläinen on Kelan vaativan lääkinnällisen kuntoutuksen palveluntuottaja.

• Fysios Mehiläinen, liiketoimintajohtaja Heikki Tiitinen
  • Fysios Mehiläinen Kouvola, vastaava fysioterapeutti Antti Järvinen
  • Yhteydenotot Mehiläisen viestinnän Salla Tähtisen kautta: salla.tahtinen@mehilainen.fi, p. 050 554 3832

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja, joka tarjoaa laadukkaat, kokonaisvaltaiset palvelut Suomessa ja kansainvälisesti. 113-vuotias Mehiläinen on nopeasti kehittyvä ja kasvava suunnannäyttäjä alallaan. Yhtiö panostaa digitalisaation mahdollisuuksiin sekä hoidon vaikuttavuuteen ja laatuun kaikilla liiketoiminta-alueillaan.

Mehiläinen palvelee vuosittain 2,1 miljoonaa asiakasta ja sen 820 toimipisteessä palveluita tuottaa yhteensä yli 33 000 työntekijää ja ammatinharjoittajaa. Kansainvälisesti Mehiläinen tarjoaa terveyspalveluja Ruotsissa, Saksassa ja Virossa sekä digitaalisia terveydenhuollon ohjelmistoratkaisuja tytäryhtiönsä BeeHealthyn kautta.