Haapajärven Lääkäritalo ja Mehiläinen yhdistyvät

Lehdistötiedote 3.6.2019

Haapajärven Lääkäritalo Oy siirtyi 31.5.2019 allekirjoitetulla yrityskaupalla osaksi Mehiläistä 1.6.2019 alkaen. Toiminta jatkuu tutuissa osoitteissa Haapajärvellä ja Reisjärvellä. Haapajärvellä otetaan samalla käyttöön uusitut ja laajennetut vastaanottotilat, jotka mahdollistavat palvelutarjonnan kasvattamisen. Henkilökunta siirtyy Mehiläiseen vanhoina työntekijöinä.

Haapajärven Lääkäritalo tarjoaa asiakkailleen yleis- ja erikoislääkäripalveluja sekä työterveys-, laboratorio- ja fysioterapiapalveluja. Mehiläisen aluejohtaja Andreas Taalas toteaa nyt allekirjoitetun yrityskaupan vahvistavan entisestään alueen asiakkaiden palveluja.

- Haapajärven Lääkäritalon vankka paikallinen kokemus ja osaaminen vahvistuvat Mehiläisen asiakkailleen kehittämillä sähköisillä palveluilla sekä uusilla palvelumalleilla. Olemme iloisia, että voimme jatkossa tarjota palveluitamme myös Haapajärven alueen yrityksille ja yksityishenkilöille. Tämä on yrittäjähenkinen alue, jossa on paljon teollisuutta ja merkittäviä nykyisiä asiakkaitamme, Taalas toteaa.

- Olemme todella tyytyväisiä, että saimme Mehiläisestä kumppanin, joka arvostaa paikallista kokemustamme, ja jolla on resursseja kehittää toimintaa myös eteenpäin, sanoo Haapajärven Lääkäritalon toimitusjohtaja Sari Laakkonen, joka jatkaa työtään Mehiläisen palveluksessa.

Yrityskaupalla ei ole vaikutuksia asiakaspalveluun tai työterveysasiakkaiden sopimuksiin. Henkilökunta siirtyy Mehiläiseen vanhoina työntekijöinä.

Uusia palveluja alueen asiakkaille

Palvelut Haapajärven Lääkäritalon toimipisteissä jatkuvat normaalisti. Lisäksi Mehiläinen tarjoaa useita lisäpalveluita, jotka tulevat asiakkaiden käyttöön syksyn mittaan.

- Henkilöasiakkaille tulevat käyttöön verkkoajanvaraus sekä OmaMehiläinen-mobiilisovellus ja -verkkopalvelu. OmaMehiläinen mahdollistaa muun muassa ajanvarauksen, laboratoriotulosten vastaanoton sekä Mehiläisen Digiklinikan käytön oman matkapuhelimen kautta. Digiklinikalla tavoittaa terveydenhuollon asiantuntijan kellon ympäri, kuvailee Taalas.

Myös työterveysasiakkaille on luvassa uutta. Työterveyspalveluiden käyttöä ja muun muassa sairauspoissaolotilannetta voi syksystä alkaen jälkeen seurata sähköisesti YritysMehiläinen-palvelun kautta. Erikseen sovittaessa lisäpalveluna Mehiläisen kautta voi myös muun muassa tehdä terveystarkastuksia sähköisesti sekä tarjota työntekijöille etävastaanottopalveluita.

- Mehiläisen valtakunnallinen palveluverkko on tarvittaessa kaikkien työterveysasiakkaidemme käytössä - esimerkiksi Ylivieskassa, Kokkolassa ja Oulun täyden palvelun lääkärikeskuksessa. Jatkossa voimme hoitaa myös leikkaushoitoa vaativat tapaturmat nopeasti Oulun sairaalassamme, Taalas painottaa.

Mehiläinen Haapajärven ajanvaraus toimii myös jatkossa nykyisestä paikallisesta palvelunumerosta 08-763 595. Myöhemmin syksyllä aukeaa Haapajärven osalta ajanvaraus myös Mehiläisen valtakunnallisesta palvelunumerosta 010 4140666 tai verkkoajanvarauksen kautta www.mehilainen.fi/ajanvaraus.

Lisätiedot:

Mehiläinen: aluejohtaja Andreas Taalas, p.040 764 4097, andreas.taalas@mehilainen.fi

Mehiläinen Haapajärvi: yksikönjohtaja Pirjo Immonen p. 043 820 2660, pirjo.immonen@mehilainen.fi

Haapajärven Lääkäritalo: toimitusjohtaja Sari Laakkonen p. 044 052 6520

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja Suomessa, joka tarjoaa laadukkaat, kokonaisvaltaiset palvelut nopeasti ja sujuvasti yksityis-, yritys- ja kunta-asiakkaille. Mehiläinen hoitaa, hoivaa ja huolehtii vuosittain yli 1,2 miljoonasta asiakkaasta. Mehiläisen yli 440 toimipisteessä palveluita tuottaa yhteensä yli 18 800 työntekijää ja ammatinharjoittajaa.