Haapajärven Lääkäritalosta Mehiläinen Haapajärvi

Lehdistötiedote 7.10.2019

Haapajärven Lääkäritalo on yhdistynyt Mehiläiseen 1.10.2019 alkaen. Alueelliset palvelut Haapajärvellä paranevat Mehiläisen laajan verkoston ja vastaanottajien määrän myötä. Lisäksi Mehiläisen digipalvelut mahdollistavat yhteyden terveydenhuollon asiantuntijoihin kellon ympäri.

Haapajärven Lääkäritalo Oy siirtyi 31.5.2019 allekirjoitetulla yrityskaupalla osaksi Mehiläistä. Yrityskaupasta alkanut kahden yrityksen yhdistyminen on nyt valmis.

- Haapajärven Lääkäritalon ja Mehiläisen yhdistyminen on sujunut hyvin. Olemme valmistelleet yhdistymistä kesän ja alkusyksyn hyvässä yhteistyössä Haapajärven Lääkäritalon henkilöstön kanssa, kertoo Mehiläinen Keski-Pohjanmaan yksikönjohtaja Pirjo Immonen.

- Haapajärvellä on otettu lisää tiloja käyttöön kesän 2019 aikana. Tilat sijaitsevat entisessä paikassa ja ovat nyt ilmeeltään modernit ja viihtyisät. Reisjärvellä palvellaan myös entisissä, tutuissa tiloissa, kuvailee Immonen.

Mehiläinen Keski-Pohjanmaa tarjoaa lääkärikeskus- ja työterveyspalveluja Kokkolassa, Kokkolan Suurteollisuusalueella, Ylivieskassa, Haapajärvellä ja Reisjärvellä. Reisjärvellä tarjolla on mm. fysioterapiapalveluja. Mehiläinen Keski-Pohjanmaa työllistää laajasti terveydenhuollon ammattilaisi, ja yhteensä lääkärikeskuksissa työskentelee 20 lääkäriä sekä 30 hoitajaa ja muuta asiantuntijaa.

-  Meillä työskentelee työterveys-, yleis- ja erikoislääkäreitä, työterveyshoitajia, työfysioterapeutteja, fysioterapeutteja ja työpsykologeja sekä työvalmentajia. Kokkolassa on myös oma kuvantamisyksikkö, kuvailee Immonen.

Digipalvelut täydentävät laajaa palveluvalikoimaa

Mehiläisen OmaMehiläinen-sovellus sekä sen osana toimivan Digiklinikan palvelut ovat laajan Mehiläisen verkoston lisäksi asiakkaiden käytössä myös Keski-Pohjanmaalla.

- Digiklinikalla asiakas tavoittaa kätevästi lääkärin tai hoitajan kellon ympäri, vaikkapa kesämökin terassilta. Digipalveluiden käyttö onkin lisääntyvää, toteaa Immonen.

- Erityisesti työterveyden asiakkaat ovat digipalveluista kiinnostuneita ja ottavat mielellään käyttöön uusia ratkaisuja, hän sanoo.

Asiakkaat voivat edelleen varata vastaanottoaikoja käyttäen vanhoja tuttuja puhelinnumeroita sekä Mehiläisen ajanvarauskanavia.

Mehiläinen Keski-Pohjanmaa:
- yksikönjohtaja Pirjo Immonen, pirjo.immonen@mehilainen.fi, p. 043 820 2660
- palvelupäällikkö Sari Laakkonen, sari.laakkonen@mehilainen.fi, p. 044 052 6520