Hoivakoti Kultarusko osaksi Mehiläisen ikääntyneiden palveluita

Lehdistötiedote 6.2.2019

Ikääntyneiden asumispalveluita tuottavan Hoivakoti Kultarusko Oy:n omistus on siirtynyt Mehiläinen Hoivapalvelut Oy:lle 1.2.2019 alkaen.

Vuonna 2008 perustettu yhtiö tuottaa ikääntyneiden asumispalveluja Eurassa. Yhtiön palveluihin kuuluu yhteensä 40 ympärivuorokautisen hoivan asukaspaikkaa.

- Olemme iloisia saadessamme Kultaruskon osaksi Mehiläistä. Arki kodilla jatkuu ennallaan, sanoo Mehiläisen hoivapalveluiden liiketoimintajohtaja Niklas Härus.

​- Sote-uudistus on aiheuttanut epävarmuutta, joka sai päätymään tähän ratkaisuun. Turvallisin mielin siirrän Kultaruskon toiminnan uudelle omistajalle. Keskusteluja järjestelystä käytiin pitkään ja näiden pohjalta valitsin kumppaniksi Mehiläisen. Mehiläinen on panostanut asumispalveluiden laatuun, ja tämä oli yksi merkittävä tekijä valinnan taustalla, kertoo yhtiön entinen omistaja Laura Löppönen, joka jatkaa toiminnan tukena siirtymävaiheen ajan. Omistusvaihdoksella ei ole vaikutusta työsuhteisiin, asukastyöhön tai muihin sopimuksiin.

Kultaruskon ohella Mehiläisellä on Satakunnan alueella ikääntyneiden palvelukodit Villa Luoto ja Mainiokoti Akseli Porissa sekä Mainiokoti Meri ja Mainiokoti Jussoila Raumalla.

Niklas Härus, Mehiläinen Hoivapalvelut Oy, liiketoimintajohtaja, puh. 041 536 9796, niklas.harus@mehilainen.fi

Hoivakoti Kultarusko Oy on yksityinen ikääntyneiden asumispalveluita Eurassa tuottava yritys. Yhtiöllä on yhteensä 40 asukaspaikkaa.

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja Suomessa. Mehiläisellä on noin 170 palvelukotia eri puolella Suomea, joissa on yli 6000 asukaspaikkaa.